L’Ajuntament de Barcelona s'ha adherit a Electronics Watch per garantir els drets dels treballadors de les empreses que venen productes i presten serveis a l’administració, de forma directa o indirecta, en el camp de la tecnologia. El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha explicat que el govern “vol ser autoexigent i sotmetre’s a un control extern per garantir el compliment de les normatives laborals per part de les empreses que treballen per l’administració i amb la voluntat ferma d’introduir clàusules socials i laborals en els plecs de contractació de telefonia de l’Ajuntament".
Aquest observatori internacional supervisa i analitza els processos de producció d'aparells electrònics, com telèfons mòbils, que s’utilitzen a les administracions publiques i les entitats privades adherides. Així, realitzarà un monitoratge i seguiment de les fàbriques i centres de treball comprovant el compliment de les condicions laborals i el respecte als drets humans.
Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, el compromís passa per adoptar en el seu funcionament intern les normes laborals bàsiques que consagren els drets laborals amb estricte compliment dels convenis de la Organització Internacional del Treball (OIT). També es compromet a adaptar les clàusules dels contractes que realitzin amb tercers a l’obligació que tenen aquests de complir amb l’ordenament jurídic laboral segons el mandat de la OIT.
Les entitats associades, com l’Ajuntament de Barcelona, exigiran als seus proveïdors de materials i estris electrònics que informin sobre la ubicació de les fabriques i tallers de procedència. Per garantir-ho, inclourà aquesta obligatorietat en els seus plecs de clàusules.
Nous contractes de telefonia
Per garantir que es compleix aquesta obligació, l’Ajuntament ha anunciat que treballa en la preparació de la nova licitació dels contractes dels serveis de Telecomunicacions "per tal que siguin un exemple de gestió ètica i de bones pràctiques de l’administració pública".
L’objectiu és poder incorporar una clàusula en virtut de la qual hauran d’oferir telèfons de comerç just (tipus Fairphones i BQ), és a dir, aparells que garanteixen que en tota la seva cadena productiva es compleixen les condicions de respecte drets humans, de condicions de treball just, gestió de residus correcte.
En l’actualitat, el consistori ja ha fet una compra pilot de 10 telèfons tipus Fairphone i BQ per validar la compatibilitat dels aparells amb les plataformes tecnològiques de l’Ajuntament, així com amb les seves condicions de seguretat en la informació. "Si aquestes proves són satisfactòries, es procedirà a incloure en les clàusules de contractació de la telefonia mòbil que s’estan redactant el requeriment d’inclusió en els seus catàlegs de la disponibilitat d’aquests aparells", ha detallat l'Ajuntament.
La previsió del govern municipal és que, abans de l’estiu, pugui sortir a concurs la licitació dels nous serveis de Telecomunicacions de l’Ajuntament de Barcelona i dels seus organismes autònoms, instituts Municipals i empreses participades al 100% per l’Ajuntament.
L'Ajuntament de Barcelona utilitzarà electrònica respectuosa amb els drets laborals
Societat
El consistori s’adhereix a l’observatori Electronics Watch i inclourà una "clàusula de traçabilitat" en els seus proveïdors de tecnologia | Avalua una prova pilot per introduir telèfons de comerç just
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
17 de febrer de 2016 a
les 18:56
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
