L'Ajuntament de Barcelona proposarà a les entitats bancàries que instal·lin caixers automàtics en dependències municipals, com ara centres cívics o llars de jubilats, als barris on han reduït el nombre de sucursals. La idea l'ha avançat el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, que creu que a la ciutat "hi ha hagut un autèntic desmantellament de la xarxa d’oficines bancàries".
Està previst que el consistori plantegi aquesta proposta a la banca en una reunió amb responsables del sector bancari que se celebrarà aquest mes. Collboni ha argumentat que hi ha un percentatge de la població que no té "accés a les noves tecnologies ni a un caixer a menys d’un quilòmetre".
El projecte forma part de les actuacions de l’Ajuntament de Barcelona per reduir la desigualtat digital, una iniciativa en què s'emmarca la licitació, el novembre del 2021, de la concessió de "serveis per a la comercialització de serveis bancaris" a les estacions de la xarxa de metro i el funicular i el telefèric de Montjuïc. Se n'han instal·lat a les estacions de plaça Catalunya, Espanya, Sants Estació, la Sagrada Família, Passeig de Gràcia, la Sagrera, Maria Cristina, Diagonal, Liceu, Drassanes, Universitat, el Poble-sec o Ciutadella.
[noticia]228913[/noticia]
L'Ajuntament de Barcelona vol caixers automàtics als centres cívics
Societat
El Consistori proposarà als bancs que ubiquin terminals en dependències municipals
- Imatge d'arxiu d'una persona utilitzant un caixer automàtic -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
04 de gener de 2022 a
les 15:12
Et pot interessar
-
Societat
El català també necessita un lloc on viure
-
Societat
El Sindicat de Llogateres de Madrid titlla de «circ» la derogació dels decrets d’habitatge
-
Societat
El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte
-
Societat
La Xarxa Europea d'Igualtat Lingüística reclama que els algoritmes no «excloguin» l'ús del català
-
Societat
Educació mou fitxa per recuperar les colònies però no convenç els sindicats
-
Societat
Torna a funcionar l’R16 i els trens amb València després de l’aturada pel temporal
