Roden els primers caps a Múrcia. L'alcalde de la localitat, José Ballesta, ha suspès cautelarment diversos funcionaris als quals assenyala com a culpables de no haver precintat les discoteques incendiades que van posar fi a la vida de 13 persones el passat diumenge. Ara com ara, encara es desconeix el nombre total de treballadors públics implicats en els fets, per la qual cosa el nombre d'apartats podria augmentar en les pròximes hores.
Ballesta va ordenar aquest dilluns l'obertura d'un expedient informatiu amb la finalitat d'esclarir "tot l'ocorregut" en el procediment administratiu relacionat amb els locals de la zona de Atalayas on es va produir l'incendi. Aquesta mesura cautelar s'estableix mentre es duu a terme la investigació que es va iniciar hores després de la tragèdia, per "determinar amb precisió els antecedents, dades i circumstàncies en el procés administratiu".
S'ha encomanat al responsable de la instrucció que recapti, amb caràcter prioritari i urgent, "quantes dades i informes siguin convenients o necessaris dels diferents serveis". Aquestes actuacions responen al compromís manifestat diumenge per Ballesta d'arribar al total esclariment dels fets amb relació a l'ordre de cessament d'activitat de la discoteca Teatre dictada pel regidor d'Urbanisme de l'anterior Corporació el gener de 2022 i depurar possibles responsabilitats.
Cal recordar que, quan es va conèixer per l'actual Corporació la situació, el regidor va donar ordre de personar-se com a acusació en les diligències judicials obertes. D'igual forma, diumenge passat, Ballesta va donar ordre de revisar la situació administrativa de tots els locals d'oci del municipi, així com comprovar el compliment de les ordres de cessament d'activitat dictades.
[plantillavirals]
L'Ajuntament de Múrcia aparta els funcionaris implicats en el tancament de les discoteques incendiades
Societat
L'alcalde de la localitat, José Ballesta, ordena revisar la situació administrativa de tots els locals d'oci de la ciutat i comprovar el compliment de les ordres de cessament
- La façana de les discoteques incendiades a Múrcia -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
Publicat el
04 d’octubre de 2023 a
les 17:57
Et pot interessar
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
