L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha enviat aquest dimecres una carta al ministre d’Afers Exteriors i Cooperació del govern espanyol, José Manuel García Margallo, on "per coherència amb el sentit majoritari de la ciutadania", es compromet a col·laborar per donar una resposta humanitària a les persones i famílies que fugen de la guerra i la violència i aspiren a trobar refugi i seguretat a Europa.
En la missiva, l’alcalde de Terrassa adverteix al ministre d’Afers Exteriors: “Davant de la greu crisi migratòria i humanitària que estem vivint en les fronteres d’Europa, la passivitat, la indiferència o el regateig entre països no són reaccions admissibles. Una gran majoria de ciutadans i ciutadanes sentim vergonya i indignació quan veiem que moltes institucions europees, a diferents nivells, no s’estan comportant a l’alçada ni de la història ni dels principis i ideals que formen part de la identitat d’Europa”.
Ballart recorda que "ens trobem davant d’una situació d’emergència humanitària sense precedent en molt de temps, que posa a prova la nostra capacitat de solidaritat, en primer terme, però també la intel·ligència política, social i econòmica que haurien de presidir l’actuació europea i espanyola en les actuals i dramàtiques circumstàncies”.
L’alcalde creu que és possible i viable desenvolupar polítiques sensates i generoses d’acollida, al mateix temps que garantir l’estabilitat i la convivència en els països que reben aquests refugiats. Segons Ballart, el més important és “respondre al repte humanitari i ser dignes de la història i els valors d’Europa”. En aquest sentit, remarca que Terrassa ha estat sempre una ciutat d’acollida i solidària, referent en cooperació internacional, dedicant l’1% dels ingressos propis a projectes de cooperació a països del sud.
L'Ajuntament de Terrassa s'ofereix a ajudar refugiats sirians
Jordi Ballart assegura que "ens trobem davant d’una situació d’emergència humanitària que posa a prova la nostra capacitat de solidaritat"
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de setembre de 2015 a les 18:51
Et pot interessar
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament
-
Societat El temps del cap de setmana del 28 i 29 de juny: comença l'onada de calor
-
Societat Un infant ferit en esfondrar-se part del sostre d'una guarderia a Barcelona
-
Societat Totes les banderes LGTBIQ+ i el que signifiquen: les coneixes?
-
Societat La majoria de la societat prioritza la igualtat econòmica per sobre de la llibertat financera
-
Societat Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols