No s'ha de tenir la pell bronzejada si es vol tenir salut. Cada cop són més els especialistes que es mostren més contundents sobre la moda de prendre el sol durant les èpoques de primavera i estiu.
Yolanda Gilaberte, presidenta de l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venerologia, i cap del Servei de Dermatologia de l’Hospital Miguel Servet de Saragossa assegura en una entrevista a RAC1 els últims 20 anys, fruit de la fal·lera pel bronzejat, el melanoma va a l'alça.
Si hi ha un càncer a l’intestí o un càncer de mama es pot descobrir perquè hi ha algun símptoma a la pell, són les dermatosis paraneoplàstiques. A més, un càncer pot metastatitzar a la pell. Malalties per carències, en les quals falta vitamina C, B, o oligoelements, tenen manifestacions en la pell. També hi ha malalties sistèmiques en general, com patologies tiroidals, endocrines o ginecològiques, que es poden manifestar per exemple amb un acné o una pèrdua dels cabells.
[plantillavirals]
L'alerta d'una experta: «No s’ha de tenir la pell bronzejada si es vol tenir salut»
Societat
La presidenta de l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venerologia avisa que els casos de melanomes van en augment en els darrers 20 anys
- Una dona es posa crema a la platja -
- EP
ARA A PORTADA
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Esports El Barça celebra el retorn del Gamper al Camp Nou amb la victòria davant l’Al-Ahly Blai Casas | Neus Climent
-
Esports Hansi Flick es dirigeix en català a l’afició del Barça: «Moltes gràcies pel vostre suport» Neus Climent
-
Publicat el
01 de juliol de 2023 a
les 12:22
Et pot interessar
-
Societat
La plaça Rovira guanya el concurs de carrers guarnits de Gràcia
-
Societat
Restablerta la circulació de l'RL3 i l'RL4 entre Lleida i Manresa
-
Societat
Ceuta i Almaraz, la mateixa cosa
-
Societat
Mor Josep Cusí, l'empresari català amic íntim del rei emèrit Joan Carles
-
Societat
Pas endavant en la lluita contra el càncer de pell: una vacuna personalitzada
-
Societat
Donar vida a la nit de Barcelona: «Fas que la gent s’ho passi molt bé»
