L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha convocat una acampada a la plaça Catalunya pel 15 i 16 d'octubre perquè sigui el tret de sortida de la campanya "Nosaltres acusem". Així ho va anunciar la seva presidenta, Dolors Feliu, en un acte sobre l'1 d'octubre celebrat la tarda d'aquest dilluns a Tiana, al Maresme. Aquest dimarts l'ANC ha comunicat tots els detalls.
Com la campanya, la concentració persegueix recollir el suport de la ciutadania perquè el Parlament de Catalunya creï una comissió d’investigació sobre "l’amplitud i l’abast de la causa general de la justícia espanyola contra el moviment independentista" per, finalment, fer arribar l’informe de la comissió al Consell d’Europa.
L'acampada, que coincidirà amb el cinquè aniversari de l'empresonament de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, també ha de servir "d'avís" al Parlament, en un context de "frustració", ha determinat Feliu, que ha lamentat que la "divisió" entre els principals actors de l'espectre sobiranista i la manca d'una estratègia conjunta estan alentint l'assoliment d'una república catalana. En aquest sentit, ha retret als impulsors de l'1-O que no aprofitessin tots els mecanismes disponibles per fer valdre el resultat del referèndum.
La presidenta de l'ANC ha fet una crida a la mobilització constant i ha assenyalat que l'acampada serà la primera mostra d'aquest tarannà. També ha instat al conjunt de l'independentisme a rebaixar la tensió. "Ja no riem tant a les manifestacions", ha reconegut entristida.
L'anunci d'una nova acampada al centre de Barcelona fa venir a la memòria reivindicacions passades, que l'ANC vol rememorar. Els indignats del 15-M van donar la idea i els impulsors de l'Acampada per la República la van agafar al vol, abans que el moviment contra el sensellarisme se'ls acoblés. Ara, l'organització de Dolors Feliu vol tornar a prendre la plaça.
[plantillavirals]
L'ANC convoca una acampada a la plaça Catalunya pel 15 i 16 d'octubre
La concentració s'emmarca en una campanya per denunciar "la causa general contra l'independentisme"

- Dolors Feliu, durant la manifestació de l'ANC de la Diada 2022 -
- Adrià Costa
Ara a portada
Publicat el 04 d’octubre de 2022 a les 16:44
Et pot interessar
-
Societat Mor un català a Astúries arrossegat pel corrent quan baixava en canoa per un riu
-
Societat Rècord històric del metro de Barcelona amb més d'1,8 milions de validacions per Sant Jordi
-
Societat Pas endavant amb el català d'una de les marques de cotxes més importants del món
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat