El vaixell Aquarius ha reclamat aquest diumenge a la Unió Europea (UE) un port "segur i proper" per desembarcar els 141 migrants que porta a bord, rescatats el passat divendres en dues operacions en aigües internacionals davant les costes de Líbia.
Metges Sense Fronteres (MSF) i SOS Mediterranée han interpel·lat directament els governs europeus per tal que atorguin "un port segur i el més pròxim possible, d'acord amb el Dret Marítim Internacional, on poder desembarcar aquestes persones rescatades".
"D'aquesta forma l'Aquarius podrà seguir brindant una assistència humanitària que es requereix amb urgència", han puntualitzat les dues ONG, que asseguren haver contactat sense èxit amb les autoritats competents, inclosos el centre de coordinació de rescat marítim (RCC) italià, maltès i tunisià així com el Centre Conjunt de Coordinació de Rescats libi (JRCC). Més del 70% dels 141 migrants salvats per l'Aquarius són originaris de Somàlia i Eritrea, i hi ha fins a 67 menors no acompanyats.
L'Aquarius reclama a la UE un port «segur i proper» per desembarcar 141 migrants rescatats
Més del 70% dels salvats pel vaixell de Metges sense Fronteres i SOS Mediterranée són originaris de Somàlia i Eritrea, i hi ha 67 menors no acompanyats
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’agost de 2018 a
les 15:24
Et pot interessar
-
Societat
Els deures que s'autoimposa el Port de Barcelona: guanyar «resiliència» davant les incerteses globals
-
Societat
Montblanc, el bressol de la llegenda de Sant Jordi
-
Societat
Adif restablirà la circulació de trens de mercaderies pel túnel de Rubí la setmana que ve
-
Societat
Logronyo-Barcelona en 45 minuts i per 20 euros: Vueling estrena la nova ruta
-
Societat
De Susqueda, al Foix i la Baells: per què els embassaments són l'escenari perfecte dels crims a Catalunya?
-
Societat
Sant Pau millora un cas greu de Tourette amb estimulació cerebral: «Li ha canviat completament la vida»
