L'Argentina inclou des d'aquest dimecres l'opció de gènere no binari a l'hora de fer-se el document d'identitat o el passaport. El gènere no binari fa referència a aquelles persones que no s'identifiquen ni com a homes ni com a dones. Així doncs, el camp per marcar el gènere de la persona contindrà una F, de femení, una M, de masculí, però també una X, de no binari.
El canvi s'ha oficialitzat a través d'un decret del govern del país llatinoamericà, presidit actualment per Alberto Fernández, i ha estat presentat en una cerimònia a la capital, Buenos Aires. Com a acte simbòlic, s'han lliurat els tres primers documents a persones no binàries.
El president argentí ha celebrat la implementació de la mesura, i ha admès que tot i que es va "a poc a poc", s'està aconseguint fer aquells progressos que semblaven "impossibles". "Cada dia estem més a prop de l'ideal que serà quan tots i totes siguem tothom i a ningú li importi el gènere de la gent", s'ha congratulat Fernández.
A Europa, només dos països, Alemanya i els Països Baixos, reconeixen la identitat no binària en el document d'identitat. El mecanisme és diferent del d'Argentina, i en aquests dos casos s'ha optat per eliminar directament la casella del gènere. A Espanya, el tema ha estat recentment polèmic, ja que el col·lectiu de persones no binàries ha criticat haver-se quedat fora de la llei trans que fa poc aprovada recentment pel govern espanyol.
L'Argentina inclou el gènere no binari en el DNI i el passaport
El país llatinoamericà se suma a altres territoris que han reconegut aquest col·lectiu, com Alemanya i els Països Baixos
- Imatge de la concentració a Barcelona per l'assassinat del Samuel. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de juliol de 2021 a
les 16:15
Et pot interessar
-
Societat
Obre el termini per demanar la beca general de la Generalitat 2026-2027: requisits i com sol·licitar-la
-
Societat
CCOO convoca una vaga de tres dies a Glovo
-
Societat
El Grup Barnils presenta l'anuari enfocat a plantar cara als discursos d'odi
-
Societat
Marea Blanca demana una sanitat «exclusivament pública»
-
Societat
La Conferència Episcopal preveu que la visita del Papa costi uns 15 milions d'euros
-
Societat
El Govern multiplica per quatre la inversió en escoles respecte a fa 10 anys
