El nou currículum de l'assignatura de Religió Catòlica que implanta la LOMCE incorpora pregàries a Educació Primària i suprimeix pràcticament la referència a altres confessions religioses a Educació Secundària. Així ho recull la informació publicada al Boletín Oficial del Estado (BOE), aquest dimarts.
La matèria serà d'oferta obligatòria a tots els centres i de lliure elecció per als alumnes. El currículum, la metodologia i l'avaluació han estat marcats per la Conferència Episcopal Espanyola, tal com marquen els acords entre l'estat i el Vaticà.
L'assignatura va encarada a mostrar la relació entre Déu i l'home; a ensenyar la història bíblica i dels Evangelis i a explicar l'evolució de l'Església catòlica i la Cristiandat des de la seva fundació fins a l'actualitat. Alguns capítols de la matèria són "la creació com a regal de Déu", "l'home, obra mestra de la creació" o "el poble d'Israel com a dipositari de la saviesa de Déu".
Al primer curs de Primària s'avaluarà els alumnes a través de la memorització i reproducció de "fórmules senzilles de petició i agraïment". També s'ensenyaran els espais i temps litúrgics. A tercer curs, per exemple, es tractarà l'acció missionera i caritativa de l'Església, i es coneixeran les vides i obres dels sants, a més d'aprendre el significat de la pregària del "Pare Nostre". Al quart curs de Primària s'introdueix el concepte del pecat i el perdó.
A Secundària s'insta l'alumne a diferenciar entre l'explicació teològica i la científica de la creació entre l'home i els animals. També s'ensenya la dignitat de totes les persones, amb independència de les seves capacitats psicofísiques o socials i s'introdueix el concepte de fe, la Trinitat i l'Esperit Sant. Igualment, es proposa que grups d'alumnes dissenyin un pla de col·laboració amb l'escola per resoldre problemes.
En aquesta etapa també es pretén que els alumnes coneguin l'origen i les diferències dels diversos llibres sagrats i que reflexionin sobre el dolor i la mort. En canvi, només un dels quatre blocs del quart curs fa referència a altres religions monoteistes i les compara amb el catolicisme.Tot i que el text del BOE assegura que l'assignatura no té "finalitat catequètica o d'adoctrinament".
L'assignatura de Religió incorpora pregàries i minimitza la referència a altres confessions
En l'elaboració de la matèria hi ha intervingut la Conferència Episcopal Espanyola
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 25 de febrer de 2015 a les 18:19
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen