L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha acordat aquest dimecres augmentar el control públic de la T-Mobilitat, un nou sistema de pagament intel·ligent al transport públic mitjançant targetes amb xip sense contacte, després que les tres institucions que la integren -Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana- hagin decidit renegociar el contracte, ha informat l'ATM en un comunicat.
El contracte vigent està adjudicat a l'operador privat Societat Catalana per la Mobilitat, en què s'integra el consorci format per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Marfina, una adjudicació que des del principi va comportar reticències d'entitats com Stop Pujades o Promoció del Transport Públic (PTP) pel que fa a la gestió de les tarifes i de les dades i el manteniment de la privacitat dels usuaris.
Reforç de la participació de FGC i TMB
Les administracions han consensuat ara la seva implicació per tirar endavant el projecte una vegada es renegociï amb Soc Mobilitat, posant l'accent en la implantació, manteniment i operació dels sistemes tecnològics, la gestió de les bases de dades i l'atenció i informació a l'usuari. Es reforçarà la participació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), garantint que tota la informació estarà gestionada per les administracions públiques.
La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, ha explicat als periodistes que "el que ha aprovat l'ATM és com renegociar el contracte amb el seu titular" i introduir modificacions per millorar el control públic del projecte, com la gestió íntegrament pública de les dades que es recullin a partir de l'ús de la T-Mobilitat. Ha dit que l'Ajuntament hagués apostat per revertir el contracte però que costaria "molts milions d'euros" a la ciutadania.
El contracte, d'entre tretze i quinze anys, es va adjudicar l'octubre del 2014 per 58,1 milions d'euros que es destinaran a implementar la maquinària i el programari necessaris per llançar la T-Mobilitat a totes les empreses de transport públic que formen part del sistema tarifari integrat. La voluntat del Govern és que el desplegament de la T-Mobilitat, que substituirà els 84 abonaments actuals -catorze tipus de títols per sis zones de transport-, s'iniciï a Barcelona i estigui operativa a la resta del territori entre aquest any i el que ve.
L'ATM renegociarà per augmentar el control públic de la T-Mobilitat
L'Ajuntament hagués volgut revertir el contracte però hagués costat "molts milions" a la ciutadania | Les administracions controlaran totes les dades de les futures targetes de transport
ARA A PORTADA
-
Aena i el govern espanyol apareixen com un mur difícilment franquejable per catalanitzar la gestió del Prat Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Aena: poca transparència, voluntat de fer diners i la incògnita del hub intercontinental al Prat Bernat Surroca Albet
-
L'aeroport del Prat rep set vegades més turistes transcontinentals que fa vint anys Ona Sindreu Cladera
-
Pacte Junts-PSOE: canvis per resoldre el català a Europa i obrir el meló del finançament Oriol March
-
Publicat el 13 d’abril de 2016 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat El telèfon d'atenció contra la violència masclista va rebre 14.857 trucades l'any 2024, 659 més que el 2023
-
Societat L'auge del «coliving» sacseja Barcelona: nous moviments per frenar la fragmentació de pisos
-
Societat «Viure en un pis petit et limita mentalment»
-
Societat El temps de dilluns 16 de juny: una altra setmana amb molta calor
-
Societat Lleó XIV reviu una tradició de fa més de 500 anys que el papa Francesc havia suspès
-
Societat Mor una nena de dos anys electrocutada en una atracció a la fira de Múrcia