El Baròmetre semestral corresponent al desembre del 2015 fixa com el problema més greu de la ciutat de Barcelona l'atur i les condicions de treball, seguit pels aspectes polítics i la neteja, en un rànquing que reflecteix l'augment de l'interès en qüestions polítiques i que inclou, per primer cop, el top manta com una de les qüestions que preocupen als veïns.
Així, a més de reflectir una intenció de vot que donaria la victòria novament a Ada Colau i la candidatura de Barcelona en Comú, l'estudi pregunta sobre aspectes com la valoració de la situació general a Barcelona, Catalunya i Espanya i es fixa també en la percepció dels barcelonins sobre les desigualtats econòmiques.
Pel que fa als problemes més greus segons el parer dels veïns se situa en primer lloc l'atur i les condicions de treball, amb un 24 per cent, seguit dels aspectes polítics, 7,3%; la neteja, 5,6%; i la gestió política municipal, 5,3%, a més de moltes altres qüestions, entre les que figura l'encaix de Catalunya a Espanya (3,0%) i, per primer cop, la venda ambulant i els manters, amb un 1,3%).
En la presentació de l'estudi, el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha assegurat que el baròmetre denota que hi ha "preocupació per l’escenari d’inestabilitat i la situació política en general" però llegeix els resultats com un senyal que cal "saber governar la pluralitat en un panorama polític molt fragmentat". Així mateix, el portaveu del govern municipal ha assegurat que les dades demostren que cal buscar les fórmules per "revertir i neutralitzar les desigualtats existents", que al seu parer són "conseqüència que no tothom té les mateixes oportunitats".
800 entrevistes telefòniques
El Baròmetre semestral de Barcelona forma part del Pla d’Estudis Sociològics. Es tracta d’una enquesta telefònica realitzada a 800 barcelonins i barcelonines entre els dies 24 de novembre i 4 de desembre de 2015. L’estudi recull indicadors d’opinió sobre el present i el futur de la ciutat i els seus problemes més importants. També es recull la valoració de l’acció política municipal i de la gestió municipal. Així mateix introdueix una pregunta d’actualitat que en aquesta ocasió fa referència a les desigualtats econòmiques.
L'atur i les condicions de treball, primer problema dels barcelonins
El Baròmetre semestral reflecteix un augment de l'interès en les qüestions polítiques | El "top manta" entra per primer cop en les preocupacions dels veïns
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
- Jordi Palmer
- Exredactor de Nació
Publicat el
30 de desembre de 2015 a
les 17:54
Actualitzat el
30 de desembre de 2015 a les
18:20
Et pot interessar
-
Societat Caos a Rodalies per robatori de coure: interrompuda l'R8 i retards a l'R2, l'R2 nord i l'R11
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
