El president de PIMEC Comerç, Alejandro Goñi, ha lamentat que l'avançament de les rebaixes per part de molts comerços és un símptoma que no s'han complert les previsions de vendes durant la campanya de Nadal. En unes declaracions dilluns a l'ACN, Goñi ha indicat que la demanda dels clients a les botigues no ha reflectit l'esperit optimista que tenien els comerciants de cara a aquest Nadal i ha estimat que les vendes s'han quedat al nivell de l'any anterior. El president de PIMEC Comerç ha assegurat que l'avançament de les rebaixes no afavoreix les vendes, ja que la renda de les famílies és limitada, sinó que l'efecte serà que les compres es concentrin en aquests primers dies de preus més baixos.
"A hores d'ara, no podem dir que la campanya de vendes de Nadal als comerços hagi complert les expectatives que teníem. Pensàvem que el context econòmic era favorable i preveiem un Nadal millor que l'anterior. Aquest any no ha estat pitjor, però la demanda ha estat a un nivell similar a l'any passat", ha lamentat Goñi.
El representant de PIMEC Comerç ha qualificat de "bastant descontrolada" la situació d'avançament de les rebaixes per una part dels comerciants, que ha preferit seguir la legislació espanyola, en lloc d'aplicar la catalana, que es troba recorreguda pel govern espanyol davant del Tribunal Constitucional.
"Si s'avancen les rebaixes fora de temps, vol dir que no es ven. Quan cal forçar la màquina, vol dir que les coses no funcionen", ha sentenciat Goñi. El representant de PIMEC Comerç ha apuntat que tradicionalment els clients ja consumeixen en el període previ al dia de Reis i que no cal reactivar la compra amb rebaixes.
Per això, Goñi ha previst que els consumidors concentraran les compres en els dies de rebaixes previs al dia de Reis, mentre que el nivell de demanda serà inferior durant la resta del període de rebaixes. "Quan comencin les rebaixes el 7 de gener, molta gent ja haurà fet la despesa prevista, ja que la renda disponible de les famílies és la que és", ha conclòs.
L'avançament de les rebaixes, símptoma que no s'han complert les previsions
PIMEC Comerç calcula que els comerços han registrat una demanda similar a l'any anterior
ARA A PORTADA
-
Montero ensenya les cartes del finançament: model a principis d'any amb «singularitats» sense aclarir l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El Govern, satisfet amb les línies mestres del nou finançament: «Respectarà la singularitat de Catalunya» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Les comunitats del PP acusen Montero de «mentir» amb el finançament: «Ve al dictat dels independentistes»
-
El govern espanyol planteja a les autonomies un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 Bernat Surroca Albet
-
Pistes sobre el futur de Carles Puigdemont: com s'ha d'interpretar la sacsejada a Junts? Oriol March
Publicat el 05 de gener de 2015 a les 16:08
Et pot interessar
-
Societat
Amazon vol acomiadar 978 treballadors de les oficines corporatives de Barcelona
-
Societat
Martorell (Junts-PSC) multarà agafar aigua de les fonts amb l'argument de perseguir els ocupes
-
Societat
Ràdios de piles, medicaments o menjar en llauna: els imprescindibles del kit d'emergència del Govern
-
Societat
Els plats estrella de la nova xarcuteria de Marc Ribas a Barcelona que obrirà aquest dimecres
-
Societat
Tensió entre sindicats d'Educació: La Intersindical denuncia una agressió de la líder de CCOO
-
Societat
Arriba la pluja d'estels dels Leònids: aquest dilluns 17 de novembre serà el punt més àlgid
