El món occidental viu una crisi demogràfica que posa en risc l'estat del benestar i conquestes socials tan fonamentals com el sistema de pensions. L'esperança de vida és cada vegada més alta -de 82,3 anys a Espanya- i la taxa de natalitat cau sense aturador, fet que podria deixar una proporció insostenible de població inactiva per cada treballador. En aquest sentit, una de les mesures que els governs estan impulsant per mitigar aquests efectes és el retard de l'edat de jubilació. Però, quina edat és la ideal per a la salut?
A l'Estat, l'edat de jubilació general és de 66 anys i 4 mesos i el 2027 s'incrementarà fins als 67, tot i que es planteja allargar-la encara més. La ciència, però, estipula que hi ha una esperança "de bona salut", que estableix el moment en què comencen a aparèixer, de mitjana, els problemes físics i mentals. Així, si s'entén que amb aquests problemes ja no és saludable treballar, pot esdevenir un índex de referència per definir l'edat de jubilació desitjable.
[noticiadiari]2/269446[/noticiadiari]
Aquesta esperança "de bona salut" és de 66,3 anys a l'Estat, segons l'INE, per sobre de la mitjana europea. Es tracta, però, d'una generalització i els casos particulars estan subjectes al tipus de feina, l'estil de vida, el nivell de renda i la formació. Cenyint-nos a l'índex general, però, l'edat de jubilació ja supera el límit perjudicial per a la salut i els increments previstos faran que ho faci encara més.
[plantillavirals]
L'edat de jubilació ideal per a la salut, segons un nou indicador
L'esperança "de bona salut" podria ser una referència per a determinar el moment en què convé deixar de treballar
ARA A PORTADA
-
-
ERC avisa que cal complir amb l'ordinalitat en el nou finançament: «És innegociable» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Junts considera «molt decebedor» l'acord pel finançament: «No hi ha nou model» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
El PP surt en tromba contra el finançament singular: «És corrupció d'estat» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Albares reconeix que l'oficialitat del català a la UE encara no té «la unanimitat necessària» per ser aprovada Redacció
Publicat el 09 de març de 2024 a les 12:19
Actualitzat el 15 de maig de 2024 a les 12:35
Et pot interessar
-
Societat Tres empreses amb seu a Catalunya eliminen el català de la web
-
Societat El temps d'aquest dimarts 15 de juliol: clima assolellat i ruixats puntuals a la tarda
-
Societat Les claus del futur Sant Jordi Club: doblar l'actual aforament i dos anys sense ús per obres
-
Societat L'hospital de Vilafranca, tancat fins a nou avís pels efectes dels aiguats de dissabte
-
Societat Més de 17 quilòmetres de retenció a l'AP-7 per un camió avariat
-
Societat Un accident a la Ronda de Dalt talla un carril el primer dia d'obres