La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha anunciat aquest dilluns al matí que tots els contactes estrets de positius per Covid-19 hauran de fer quarantena de deu dies a partir d'aquest dijous, tot i estar vacunats en pauta completa. Es tracta d'una mesura que arriba per frenar l'avanç de la sisena onada de la pandèmia, així com de la nova variant òmicron que es pot convertir en majoritària a Catalunya a finals d'any.
[noticiadiari]2/228404[/noticiadiari]
Fins ara, aquestes quarantenes només les havien de fer els contactes no vacunats o els contactes de positius per òmicron, però el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ja va anunciar el canvi la setmana passada per a tots els contactes estrets. Cabezas, però, n'ha anunciat dues excepcions.
Així, els residents dels centres residencials que tinguin una cobertura de la dosi de reforç superior al 85% i els sanitaris i sociosanitaris que han rebut una prova negativa de qualsevol mena no hauran de fer quarantena obligatòria. Es tracta dels dos únics grups de població que queden exempts d'aquesta mesura que arriba a les portes de Nadal.
[plantillacoronavirus]
Les dues noves excepcions en la quarantena de contactes estrets de positius per Covid
Carmen Cabezas anuncia els dos grups poblacionals que no hauran de fer els aïllaments obligats que s'activen aquest dijous 23 de desembre
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de desembre de 2021 a les 11:48
Actualitzat el 20 de desembre de 2021 a les 12:11
Et pot interessar
-
Societat
Alerta per pluges intenses a 21 comarques del litoral aquest dimarts 16 de desembre
-
Societat
Primera convocatòria de cursos de català per al 2026: consulta el calendari per nivells
-
Societat
La prescripció d’antidepressius a Catalunya ja va pujar abans de la Covid i el Clínic demana més especialistes
-
Societat
Abonament de transport públic únic a tot l'Estat per 60 euros al mes: Rodalies, Mitjana Distància i busos
-
Societat
La compravenda d’habitatges bat rècord a l’octubre amb més d'11.000 operacions per primer cop des del 2007
-
Societat
Condemnen CatSalut a indemnitzar un pacient amb 67.000 euros per «mala praxi» en la cura d'un tall al dit
