Les federacions veïnals de Barcelona (FAVB) i Madrid (FRAVM) i FACUA Madrid s'han unit davant el que consideren que és un "descontrol" de les terrasses a les dues ciutats. Les tres organitzacions s'han aliat i han presentat un escrit conjunt al Defensor del Poble perquè intervingui.
Consideren que els drets fonamentals dels veïns s'estan vulnerant per l'expansió de terrasses i apunten que això està perjudicant la salut del veïnat per sorolls, falta de descans, problemes d'accessibilitat i mobilitat, residus i seguretat ciutadana. Les tres entitats denuncien "l'incompliment constant" de les ordenances municipals i altres lleis per part dels restauradors, així com la falta de vigilància i sanció per part de les administracions locals.
[noticiadiari]2/240092[/noticiadiari]
En una compareixença simultània a les seus de la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i de la Federación Regional de Asociaciones Vecinales de Madrid (FRAVM), els seus presidents, Ana Menéndez i Quique Villalobos, respectivament; acompanyats de Marian Díaz, presidenta de FACUA Madrid, han presentat l'escrit que hores abans havien enviat al Defensor del Poble, Ángel Gabilondo. En l'escrit sol·liciten que s'iniciï una investigació per possible vulneració de drets fonamentals de la ciutadania i es procedeixi, si cal, a advertir les administracions competents.
Els veïns consideren que els ajuntaments de Barcelona i Madrid coincideixen en "el fracàs" a l'hora de regular per aconseguir la conciliació amb el descans i el dret a la ciutat del veïnat. A més, asseguren que sovint es topa amb taules i cadires enganxades a la façana en llocs on no estan permeses o amb terrasses que no respecten les distàncies mínimes de pas per al vianant que marquen les ordenances. Altres incompliments recurrents que apunten són la instal·lació d'un nombre de cadires i taules superior a l'autoritzat, l'absència d'exposició de l'autorització administrativa i la vulneració dels horaris de tancament.
Les federacions veïnals de Barcelona i Madrid s'uneixen davant del «descontrol» de les terrasses
Societat
Els veïns s'alien amb FACUA Madrid per sol·licitar la intervenció urgent del Defensor del Poble
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de setembre de 2022 a
les 18:21
Et pot interessar
-
Societat
La jurista sud-africana Navi Pillay guanya el Premi Nobel de la Pau 2026
-
Societat
El Sindicat de Llogateres es desvincula de l'acampada de plaça Catalunya per centrar-se en la vaga general
-
Societat
La família Franco posa a subhasta un quadre de Joan Carles amb una dedicatòria personal per al dictador
-
Societat Tots els metros de Barcelona s'aturen a les 12 hores per la mort de Maricarmen
-
Societat
Shakira explica que parla en català amb els fills a Miami: «Quan no volem que ens entenguin»
-
Societat
El temporal va deixar un dels caps de setmana amb les carreteres més buides de l'any
