Les llistes d'espera per operar-se als hospitals de la Catalunya Central han augmentat un 28% durant l'any 2011. Al desembre del 2010 hi havia 5.617 persones esperant per operar-se d'una de les catorze intervencions quirúrgiques garantides en temps pel Departament de Salut, mentre que al desembre del 2011 havia arribat a les 7.199 persones, xifra que suposa un augment del 28%. L'augment de les llistes d'espera es troba per sota la mitjana general a Catalunya, que és d'un 42%. El temps d'espera per ser intervingut a un dels quatre hospitals de les comarques centrals ha augmentat en un mes i s'ha col·locat als 6 mesos i 21 dies. Pel que fa a les proves diagnòstiques, la llista s'ha reduït en un 14,9%.
La regió sanitària de la Catalunya Central ha augmentat les llistes d'espera quirúrgiques en un 28%. Segons dades del Departament de Salut, al desembre del 2010 hi havia 5.617 persones esperant per operar-se d'una de les catorze intervencions quirúrgiques garantides en temps pel Departament de Salut, mentre que al desembre del 2011 havia arribat a les 7.199 persones. Aquest augment, del 28%, se situa per sota la mitjana general de Catalunya que és del 42%.
Pel que fa al temps d'espera l'any 2010 era de 5 mesos i 21 dies als quatre hospitals de la Catalunya Central, mentre que al desembre del 2011 aquesta xifra s'ha situat als 6 mesos i 21 dies. En aquest aspecte la Catalunya Central es troba per sobre la mitjana de Catalunya, ja que el temps d'espera general és de 4 mesos i 15 dies.
La llista d'espera més llarga a l'Hospital General de Vic
Referent a l'hospital amb una llista d'espera més elevada de les comarques centrals, l'Hospital General de Vic es troba en primera posició amb un total de 3.105 persones esperant durant l'any 2011. El segueix l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa - amb 2.036 persones -, el d'Igualada - amb 1.411 persones esperant-, i l'Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga - amb una llista d'espera de 647 persones.
Pel que fa al temps d'espera, l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa és el que presenta un temps més elevat, amb 7 mesos i 18 dies d'espera. El segueix l'Hospital General de Vic (6 mesos i mig), l'Hospital d'Igualada (6 mesos) i l'Hospital de Berga (5 mesos i 28 dies)
Les llistes d'espera per operar-se a la Catalunya Central augmenten un 28% el 2011, per sota de la mitjana
Per contra, disminueix la llista per a proves diagnòstiques en un 14,9%
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de març de 2012 a les 21:38
Et pot interessar
-
Societat Un Raphinha per llepar-se'n els dits: entrepans inspirats en jugadors del Barça
-
Societat Els Mossos detenen 67 persones amb 497 antecedents en un dispositiu especial contra la multireincidència
-
Societat Cinc dades que demostren l'existència d'homofòbia a Catalunya
-
Societat Mor José Felipe Bertrán de Caralt, «un burgès de veritat»
-
Societat Lent descens de les morts a la carretera: radiografia dels accidents més greus a Catalunya
-
Societat El temps del cap de setmana: sol amb alguna interrupció i bona temperatura