L’advocat de l’Associació 11M Afectats del Terrorisme, Antonio García, ha manifestat que les víctimes del 17-A estan valorant presentar un recurs a la sentència de l'Audiència Nacional.
"És aviat per decidir què farem i ho hem exposat a les víctimes i prendrem una decisió aviat", ha dit García després d'una reunió que han mantingut. L'Audiència Nacional va condemnar a 53 anys i mig de presó a Mohamed Houli Chemlal i a 46 i mig a Driss Oukabir pels atemptats terroristes del 17 d'agost a Barcelona i Cambrils. García ha celebrat que s'hagi ampliat el nombre de víctimes, però ha manifestat que Mohamed Houli Chemlal i Driss Oukabir "han de respondre dels assassinats", ha dit García.
L'Audiència Nacional va condemnar a 53 anys i mig de presó a Mohamed Houli Chemlal i a 46 i mig a Driss Oukabir pels atemptats terroristes, i va condemnar a vuit anys de presó a Said ben Iazza per col·laboració amb organització terrorista.
El tribunal els va condemnar per pertinença a organització terrorista, fabricació i dipòsit d'explosius de caràcter terrorista i intent d'estralls de caràcter terrorista, a més de 29 delictes de lesions per imprudència greu. En canvi, no els va considerar culpables directes dels morts a Barcelona i Cambrils com demanaven algunes acusacions.
García ha dit que van ser enviats a la presó en un primer moment pel delicte d'assassinat, però després, ha afegit, això va desaparèixer. "Aquestes dues persones (Mohamed Houli Chemlal i Driss Oukabir) han de respondre dels assassinats", ha remarcat.
Per contra, l'advocat ha dit que s'han de felicitar perquè les víctimes de Barcelona i de Cambrils estan incloses a la sentència i s'han ampliat incloent persones que fins ara no estaven reconegudes. "Això obre la possibilitat que cap víctima es quedi fora i sense el reconeixement que es mereix", ha declarat García. Entre d'altres, ha celebrat que s'hagi reconegut "el maltractament sistemàtic a les víctimes".
Les víctimes del 17-A estudien presentar un recurs a la sentència de l'Audiència Nacional
Mohamed Houli Chemlal i Driss Oukabir "han de respondre dels assassinats", diu l'advocat Antonio García

- Els tres condemnats pels atemptats del 17-A. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2021 a les 13:51
Et pot interessar
-
Societat El temps de divendres 5 de setembre: treva a l'espera de noves pluges
-
Societat Nou de cada deu persones creuen que el català és un mecanisme d'ascensor social
-
Societat Detectar el càncer de pulmó en les fases inicials augmenta fins a un 80% la supervivència
-
Societat El Meteocat reactiva l'alerta per pluges amb 14 comarques afectades
-
Societat Un dels ultres de Torre Pacheco va treballar per a la Generalitat
-
Societat Protecció Civil farà proves amb les alertes a mòbils al setembre i octubre a tot Catalunya