Les xifres del pla de mobilitat de Colau: menys cotxe i més sostenibilitat

El govern municipal de Barcelona presenta el Pla de Mobilitat Urbana 2024 amb l'objectiu de reduir l'ús del vehicle privat per sota del 20% i incrementar els desplaçaments a peu, en transport públic o en bicicleta

Publicat el 17 d’octubre de 2022 a les 19:51
El govern municipal de Barcelona ha presentat el document final del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 aquest dilluns a la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat. Després del procés de revisió, el PMU ha introduït canvis, millores o precisions al document inicial atenent totalment o parcial la demanda de 374 sol·licituds de les al·legacions rebudes, un 84%.

Entre aquestes, el consistori fixa l'objectiu d'incrementar a més del 80% els desplaçaments dins la ciutat fets amb mobilitat sostenible. És a dir, els trajectes a peu (+7,5%), en transport públic (+15,7%) o en bicicleta i vehicle de mobilitat personal (+129,4%) han d'augmentar el 2024 per aconseguir que els desplaçaments en vehicle privat baixin al 18,5% del total, un 25,6% menys que el 2018. 

El nou pla, doncs, vol enfortir la mobilitat a peu, amb el propòsit de reduir la sinistralitat. En aquest sentit, des del consistori proposen mesures per vincular la mobilitat amb la millora de l'espai públic i aposten per millorar la semaforització específica per a vianants.

També, en aquesta línia, presenten reforçar la col·laboració amb altres administracions per impulsar infraestructures de connexió per millorar el transport públic supramunicipal, a més de fer millores als serveis de transport públic complementaris i projectar parades del transport públic més accessibles. Finalment, pel que fa a la mobilitat en bicicleta i vehicles de mobilitat personal, l'Ajuntament vol millorar la semaforització en vies d'ús prioritari i incrementar la gestió de la xarxa pedalable urbana amb la d'itineraris supramunicipals.

[noticiadiari]2/240306[/noticiadiari]
La mobilitat en vehicle privat, doncs, disminuiria notablement i l'objectiu del govern de Colau és finalitzar la implementació de la Zona de Baixes Emissions i de la Ciutat 30. A més, també aposten per millorar els aparcaments que propiciïn el canvi modal cap al transport públic. Ara, el document es portarà al Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.