L'espectacular medusa de punts blancs, amb nom científic Phyllorhiza punctata, ha tornat a aparèixer a les aigües del Delta de l'Ebre i a més a més en quantitats nombroses, afavorida pels corrents càlids marines d'aquest estiu. Es tracta d'una espècie invasora al Mediterrani nadiua dels oceans Índic i Pacífic que s'ha anat escampant per molts mars del món, entre ells el Mediterrani, i que l'any 2010 va ser observada al Delta de l'Ebre per primera vegada.
[noticiadiari]2/223307[/noticiadiari]
Tot i el seu aspecte, entre amenaçador per la seva mida -pot arribar a superar el mig metre de diàmetre-, però alhora gairebé hipnòtic pels seus moviments pausats i la seva bellesa, no és una espècie massa urticant i, per tant, no suposa un problema de salut per als humans, per bé que tampoc resulta massa estimulant banyar-s'hi a prop. En els últims dies se n'estan veient nombrosos exemplars en algunes zones del Delta, entre elles en àrees de la badia dels Alfacs.
[noticiadiari]2/261207[/noticiadiari]
Segons diversos tècnics experts en la matèria de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), "no és habitual veure exemplars d'aquesta espècie als Alfacs, on enguany se n'estan observant molts, tot i que per exemple no tants com el 2012, quan hi va haver una proliferació molt gran". Entre els factors que han pogut propiciar la seva presència "influeixen molt els corrents i la temperatura de l'aigua, que fa que es puguin apropar a la costa més del que és habitual", apunten els especialistes.
La medusa de punts blancs s'alimenta de zooplàncton i si prolifera molt pot ser un problema amb altres espècies perquè competeixen per l'aliment. Per contra, més enllà de les tortugues marines, elles no tenen massa predadors. Si es donen les condicions idònies, poden tenir una gran capacitat de reproducció i és aleshores quan es poden donar grans proliferacions com ara fa 11 anys.
[plantillavirals]
L'espectacular medusa invasora de mig metre torna al Delta de l'Ebre
Societat
En zones de la badia dels Alfacs se n'observen nombrosos exemplars, però la proliferació no és tan gran com l'any 2012, segons diversos experts
ARA A PORTADA
-
Política La patronal també «vota» el 29-N: mà dura contra els aldarulls i xoc per la vaga general Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Internament en règim tancat per a tres dels menors detinguts pels aldarulls de dissabte a Barcelona ACN
-
Societat Ruta pel centre de Barcelona després dels saquejos: operaris a contrarellotge i Albiol en campanya David Cobo
-
Política Els Mossos investiguen qui hi ha darrere dels aldarulls de Barcelona: «Algú vol desestabilitzar» Bernat Surroca Albet
-
Política Junts i ERC augmenten la pressió sobre Parlon pels aldarulls a Barcelona Oriol March | Lluís Girona Boffi
Publicat el
09 d’agost de 2023 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
Trenta anys d'autogestió de l'Àrea Bàsica de Salut Vic Sud
-
Societat
L'accident al Montseny evidencia les mancances del servei de busos a Catalunya
-
Societat
Alerta policial per una nova convocatòria de saquejos a Sants i plaça d'Espanya
-
Societat
Neix l'Associació Catalana de l'Esmorzar de Forquilla
-
Societat
Els veïns afectats per l’esvoranc de l’L9 al Putxet tenen «por» de tornar a casa
-
Societat
Una coneguda plataforma de comerç en línia aplicarà mesures per evitar la venda de productes il·legals
