El director de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) durant el tripartit, Manuel Hernández, ha admès aquest dimarts davant de la jutgessa que ell era "l'òrgan de contractació" i qui acabava signant les adjudicacions, però que els contractes li arribaven preparats pels tècnics de l'ens públic. Hernández ha assegurat que desconeixia els detalls més petits dels 38 contractes que van acabar costant uns 7,6 milions d'euros per al Pla de Conques Fluvials de Catalunya del 2008.
La magistrada i la Fiscalia considera que el contracte d'adjudicació del Pla es va fer sense una veritable concurrència pública i va ser adjudicat a empreses d'antics alts càrrecs de l'organisme com una UTE on hi havia Joan Lluís Quer, exgerent de l'ACA i actual president de l'empresa de la Generalitat Infraestructures de Catalunya.
Hernández ha declarat com a imputat davant del Jutjat d'Instrucció número 8 de Barcelona, que també manté imputats uns altres 12 exalts càrrecs de l'ACA i empresaris per aquesta suposada contractació fraudulenta.
La fiscalia acusa l'exdirector de l'ACA d'adjudicar a dit un contracte de 3,7 milions a una empresa de Quer i 38 contractes complementaris del mateix treball per 3,9 milions més. En la seva declaració al juliol, Quer va negar que es reunís amb directius de l'organisme perquè atorguessin a la seva empresa els contractes.
L'exdirector de l'ACA atribueix als tècnics els informes que haurien acabat amb contractacions a dit
La fiscalia creu que Manuel Hernández i 12 exalts càrrecs i empresaris més van adjudicar contractes de manera irregular per valor de 7,6 milions
ARA A PORTADA
Publicat el
20 d’octubre de 2015 a
les 18:24
Et pot interessar
-
Societat
Collboni destapa la idea de la nova plataforma marina al Fòrum (i encaixa crítiques veïnals i polítiques)
-
Societat
Mouliaá lamenta el canvi de criteri de la Fiscalia en la causa contra Errejón i diu que anirà «fins al final»
-
Societat
Catalunya ha perdut un de cada quatre pisos turístics entre 2020 i 2025
-
Societat
Els sindicats desconvoquen la vaga ferroviària
-
Societat
Cinc nadons hospitalitzats a Espanya després de consumir llet de fórmula
-
Societat
Primera sanció de la Generalitat contra una agència per racisme immobiliari: l'odissea d'un llogater de Mataró
