El director de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) durant el tripartit, Manuel Hernández, ha admès aquest dimarts davant de la jutgessa que ell era "l'òrgan de contractació" i qui acabava signant les adjudicacions, però que els contractes li arribaven preparats pels tècnics de l'ens públic. Hernández ha assegurat que desconeixia els detalls més petits dels 38 contractes que van acabar costant uns 7,6 milions d'euros per al Pla de Conques Fluvials de Catalunya del 2008.
La magistrada i la Fiscalia considera que el contracte d'adjudicació del Pla es va fer sense una veritable concurrència pública i va ser adjudicat a empreses d'antics alts càrrecs de l'organisme com una UTE on hi havia Joan Lluís Quer, exgerent de l'ACA i actual president de l'empresa de la Generalitat Infraestructures de Catalunya.
Hernández ha declarat com a imputat davant del Jutjat d'Instrucció número 8 de Barcelona, que també manté imputats uns altres 12 exalts càrrecs de l'ACA i empresaris per aquesta suposada contractació fraudulenta.
La fiscalia acusa l'exdirector de l'ACA d'adjudicar a dit un contracte de 3,7 milions a una empresa de Quer i 38 contractes complementaris del mateix treball per 3,9 milions més. En la seva declaració al juliol, Quer va negar que es reunís amb directius de l'organisme perquè atorguessin a la seva empresa els contractes.
L'exdirector de l'ACA atribueix als tècnics els informes que haurien acabat amb contractacions a dit
La fiscalia creu que Manuel Hernández i 12 exalts càrrecs i empresaris més van adjudicar contractes de manera irregular per valor de 7,6 milions
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 20 d’octubre de 2015 a les 18:24
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen