L'Exèrcit espanyol ha fet públiques algunes valoracions sobre les operacions que forces militars estan desenvolupant a l'entorn del massís del Pedraforca, al Berguedà. El diari Nació Digital va informar de les reaccions que havia causat a Saldes i als voltants la presència de tropes de l'Exèrcit, per part de l'Assemblea nacional Catalana de la zona.
Aquest matí, l'Oficina de Comunicació de la Inspecció General de l'Exèrcit, ha informat que "amb l'antelació suficient, el Comandant Militar de Barcelona va informar l'autoritat municipal de Saldes de la realització de l'activitat militar. Un cop a la zona de pràctiques, els comanaments de la Unitat es van reunir amb les autoritats locals, que els van assignar les zones exactes en les quals podien instal·lar-se i operar, tot proporcionant-los els suports bàsics".
L'Exèrcit assenyala que la relació amb les autoritats locals de Saldes "ha estat respectuosa i cordial, cenynit-se el personal militar al més estricte cumpliment de la regulació mediambiental i de moviments pel parc".
Les operacions, que no s'han detallat, han estat portades a terme del 19 al 25 de setembre al Pedraforca pel Regiment de Caçadors de Muntanya "Arapiles 62".
L'Exèrcit espanyol explica la seva presència al Pedraforca
Societat
El Regiment "Arapiles 62" ha estat desplegat del 19 al 25 de setembre al massís del Berguedà
ARA A PORTADA
-
Política «Junts s'ha alineat definitivament amb Vox i PP; és un abans i un després» Bernat Surroca Albet
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
Publicat el
26 de setembre de 2013 a
les 19:18
Et pot interessar
-
Societat
De migrar des de Gàmbia a ser campió d'Espanya amb el guiatge de l'entrenador: «El gimnàs és casa meva»
-
Societat
El català també necessita un lloc on viure
-
Societat
El Sindicat de Llogateres de Madrid titlla de «circ» la derogació dels decrets d’habitatge
-
Societat
El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte
-
Societat
La Xarxa Europea d'Igualtat Lingüística reclama que els algoritmes no «excloguin» l'ús del català
-
Societat
Educació mou fitxa per recuperar les colònies però no convenç els sindicats
