L'Exèrcit espanyol ha fet públiques algunes valoracions sobre les operacions que forces militars estan desenvolupant a l'entorn del massís del Pedraforca, al Berguedà. El diari Nació Digital va informar de les reaccions que havia causat a Saldes i als voltants la presència de tropes de l'Exèrcit, per part de l'Assemblea nacional Catalana de la zona.
Aquest matí, l'Oficina de Comunicació de la Inspecció General de l'Exèrcit, ha informat que "amb l'antelació suficient, el Comandant Militar de Barcelona va informar l'autoritat municipal de Saldes de la realització de l'activitat militar. Un cop a la zona de pràctiques, els comanaments de la Unitat es van reunir amb les autoritats locals, que els van assignar les zones exactes en les quals podien instal·lar-se i operar, tot proporcionant-los els suports bàsics".
L'Exèrcit assenyala que la relació amb les autoritats locals de Saldes "ha estat respectuosa i cordial, cenynit-se el personal militar al més estricte cumpliment de la regulació mediambiental i de moviments pel parc".
Les operacions, que no s'han detallat, han estat portades a terme del 19 al 25 de setembre al Pedraforca pel Regiment de Caçadors de Muntanya "Arapiles 62".
L'Exèrcit espanyol explica la seva presència al Pedraforca
El Regiment "Arapiles 62" ha estat desplegat del 19 al 25 de setembre al massís del Berguedà
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2013 a les 19:18
Et pot interessar
-
Societat Una estudiant del Conservatori del Liceu denuncia tocaments d'un professor
-
Societat La Sagrada Família haurà de readmetre una treballadora acomiadada l'endemà d'acabar la baixa per maternitat
-
Societat El temps d'aquest dimarts 17 de juny: a tocar dels 40 graus
-
Societat Catalunya manté el nivell 4 d'alerta antiterrorista: quins espais es vigilaran més?
-
Societat Collboni desembarca a Madrid per reivindicar les «capitalitats» de Barcelona (amb un Almeida absent)
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran de Barcelona obliga a desallotjar tots els avis