El Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial coincideixen a assenyalar el creixent risc de recessió mundial a conseqüència de les actuals turbulències econòmiques, com la crisi energètica i la inflació; sumades a l'enduriment de les condicions de finançament per la pujada dels tipus d'interès. "Existeix un perill real de recessió el 2023", ha advertit el president del Banc Mundial, David Malpass.
L'alerta ha arribat en una xerrada amb la directora gerent de l'FMI, Kristalina Georgieva, que ha expressat el seu acord amb l'anàlisi amb el seu homòleg, que ha destacat la desacceleració de les economies avançades i el consegüent impacte en les economies emergents. Aquestes estan patint especialment les conseqüències de la depreciació de les seves monedes locals envers el dòlar, que ha agreujat els problemes de deute.
Georgieva ha pronosticat que al voltant d'una tercera part de l'economia mundial patirà dos trimestres consecutius de "contracció", un eufemisme per avisar que ve mig any d'empobriment. El que es coneix com una recessió tècnica. Més concretament, l'FMI estima que la pèrdua de producció de l'economia mundial arribarà als 4 bilions de dòlars fins al 2026, l'equivalent al PIB alemany.
[noticiadiari]2/240574[/noticiadiari]
Cap de les tres economies mundials clau, l'estatunidenca, la xinesa i la de l'eurozona, podran esquivar la desacceleració imminent i que posarà en escac els diversos sistemes econòmics que promulguen. Així ho entenen les institucions de Bretton Woods.
[plantillavirals]
L'FMI i el Banc Mundial alerten sobre el creixent risc de recessió
Societat
Les institucions de Bretton Woods estimen que l'economia del planeta decreixerà fins a 4 bilions de dòlars fins al 2026
- La directora gerent de l'FMI, Kristalina Georgieva, durant la xerrada -
- EuropaPress
ARA A PORTADA
-
-
Sèries i pel·lis La vida, obra i assassinat de Lorca a sèries i pel·lícules: quines són les millors? Víctor Rodrigo
-
Societat Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos David Cobo
-
Societat Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici» Gerard Mira / Agències
-
Publicat el
10 d’octubre de 2022 a
les 17:20
Et pot interessar
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
-
Societat
Un nou terratrèmol torna a sacsejar Granada
-
Societat
Un atropellament a Rodalies interromp el servei entre Vilanova i Sitges
-
Societat
La formació d'adults acreditarà competències bàsiques per accedir a l'FP
-
Societat
Barcelona desactiva el pla municipal per incendis després del foc de Collserola
