L'incivisme podria tancar un centre de menors a Mataró

Per l'alcalde del municipi el nivell de problemes d'incivisme és "insostenible"

Publicat el 11 de gener de 2011 a les 15:53
Joan Antoni Baron, alcalde de Mataró, s'ha adreçat personalment per escrit a Josep Lluís Cleries, conseller de Benestar Social i Família, per demanar el tancament del centre d'acollida de menors La Ribera, ubicat al barri de l'Havana de la capital del Maresme.

Des de l'obertura del centre s'han produït diferents episodis conflictius a l'entorn de l'equipament i, com explica el mateix alcalde, s'han produït incidents "molt greus" a l'entorn del centre amb actes d'incivisme diversos, amenaces a veïns i industrials de la zona i, fins i tot, una baralla multitudinària que va tenir lloc durant les festes nadalenques i que va acabar enfrontant interns i educadors, amb la intervenció dels Mossos d'Esquadra. "Se'ls ha escapat el control dels nois", afirma Baron.

L'escrit que l'alcalde ha enviat al conseller destaca que l'Ajuntament ha volgut assumir la seva quota de responsabilitat en les necessitats de recursos adreçats a la infància i l'adolescència, però que, en aquest cas, es veu obligat a "prioritzar la convivència veïnal a la ciutat".