La Seguretat Social ha reconegut el dret a rebre l'ingrés mínim vital a més de 80.000 llars de les quals només unes 5.800 són noves beneficiàries, ja que a 74.119 famílies ja se'ls va reconèixer d'ofici -i se'ls va abonar la prestació a finals de juny-. Segons un comunicat d'aquest dijous del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, l'Estat ha gestionat 143.000 expedients i, des del 15 de juny, ha rebut 750.000 sol·licituds.
El ministre d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, ha admès lentitud en els reconeixements del dret a percebre l'ingrés mínim vital i la necessitat "d'agilitzar" el procés. Tanmateix, Escrivá ha defensat que "no hi ha una altra forma diferent de fer-ho" i ha justificat que és un procés "complicat", que requereix verificar "molts detalls" amb una gestió documental "complexa".
El ministre ha dit que cal ser "rigorós" i ha argumentat que s'estan detectant problemes de manca de documentació en les sol·licituds o duplicitats. Escrivá ha dit que l'avaluació d'aquest procés s'haurà de fer a finals de setembre quan les xifres de reconeixements "seran completament diferents".
Escrivá també ha reconegut, en roda de premsa aquest dijous des de València, que la Seguretat Social té un dèficit de personal que dificulta els reconeixements i ha dit que cal reforçar la plantilla perquè ara "més que mai" cal una "estructura potent, àgil i capaç".
El ministre ha dit que s'està fent un esforç per "agilitzar" el procés i s'està "afinant" els mecanismes. "Veurem un salt qualitatiu molt important de reconeixement" al setembre, ha afirmat, i ha dit que el ritme de gestió ja és "creixent".
L'ingrés mínim vital només ha arribat a 6.000 dels 750.000 nous sol·licitants
Societat
El ministre Escrivá admet lentitud en el reconeixement de la prestació però defensa que no hi ha una altra manera de fer-ho
ARA A PORTADA
-
Societat Desenes de famílies perden la beca per a casals d'estiu a Barcelona per canvis en els tràmits municipals David Cobo
-
Societat La intensitat de l'incendi del Solsonès es frena mentre els Bombers continuen treballant a Aiguamúrcia Neus Climent | Pau Espí Solé
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos L'incendi a Lladurs (Solsonès) afecta una superfície d'unes dues hectàrees de terreny forestal Ramon Estany Montanyà
Publicat el
20 d’agost de 2020 a
les 17:03
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 60 anys en un incendi a l’Eixample
-
Societat
Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona
-
Societat
Barcelona proposa Ciutat Meridiana al Pla de Barris i Viles de Catalunya: 25 milions d'euros en joc
-
Societat
El Suprem obre la porta a la retolació en castellà a les escoles catalanes
-
Societat
El lloguer a les zones tensionades puja un 3,71% en un any, lleugerament per sota de la Catalunya sense topalls
-
Societat
Detinguts tres menors per ferir una persona amb una arma blanca en un robatori a l’Hospitalet
