Lleuger repunt de les temperatures de cara a dilluns i dimarts de pont

El vent i la neu han estat els protagonistes del cap de setmana després del novembre més fred dels últims deu anys

Publicat el 05 de desembre de 2021 a les 17:22
La neu i el vent estan protagonitzant el pont de la Puríssima i així ho seguiran fent almenys fins dilluns a la nit. Ho va avançar el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) i les previsions s'estan complint: el cap de setmana més mogut i la resta de dies hi haurà més calma meteorològica.
 
Tot i que a partir d'aquest dilluns el sol tornarà a tenir una mica de protagonisme, el vent seguirà ben present a bona part del territori. Fins al migdia, el Pirineu i les comarques de l'Ebre tenen activada l'alerta Ventcat de la Generalitat per fortes ratxes de vent, i a partir de la tarda, l'alerta es manté només a la zona pirinenca.

[noticiadiari]2/227348[/noticiadiari]
Les nevades han pintat de blanc tot el Pirineu durant aquest cap de setmana i, fins i tot, s'han hagut de tallar carreteres per l'afectació que hi han deixat. De cara a dilluns, la nevada al Pirineu serà més intermitent i s'espera que afecti la zona de la Vall d'Aran i el nord del Pallars Sobirà. Les altres comarques pirinenques combinaran el sol amb alguns núvols, que deixaran pas a un dimarts de temperatures més suaus.

Després de la baixada de temperatures d'aquest diumenge, s'espera que durant el dilluns i el dimarts els termòmetres puguin augmentar alguns graus, tot i que la "calma" durarà poc, ja que de cara a dimecres tornaran a decaure clarament. 

[plantillavirals]