La jove antifeixista Rut, veïna de l'Hospitalet de Llobregat, ja ha sortit en llibertat sota fiança aquest dimarts, després de dipositar els 6.000 euros de fiança que li exigia el jutjat d'instrucció número 16 de Barcelona, segons han anunciat la plataforma Libertad Rut i l'organització antirepressiva Alerta Solidària.
De fet, la fiança ja s'havia dipositat aquest dilluns, però la sortida de la jove s'ha demort fins a aquest dimarts.
El seu advocat, Eduardo Cáliz, assegura que és excepcional que un jutjat tardi 24 hores a ordenar l'alliberament d'un detingut en presó provisional després que s'hagi dipositat la fiança corresponent. Ara, Rut haurà d'estar pendent de la instrucció del seu cas, després que els Mossos d'Esquadra l'acusessin d'atemptat a l'autoritat amb objecte contundent i desordres públics.
El jutjat ha accedit a deixar-la en llibertat després d'atendre els arguments dels seus advocats, que insistien que no hi havia risc de fuga ni de reiteració delictiva i la seva defensa assegura que la policia catalana no ha presentat cap prova que demostri el suposat atac de la jove als agents amb un objecte contundent.
Llibertat sota fiança per a l'antifeixista detinguda en la manifestació contra Vox
La jove de l'Hospitalet de Llobregat arrestada pels Mossos d'Esquadra el 30 de març a Barcelona surt de Brians 1 amb un dia de retard, després de dipositar 6.000 euros de fiança aquest dilluns
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2019 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat Per què hi ha un conflicte obert a Vallcarca?
-
Societat El temps d'aquest dimecres 2 de juliol: l'onada de calor s'acomiada amb sol i ruixats
-
Societat Un líder dels Casuals accepta sis anys de presó pel crim en un prostíbul de Barcelona
-
Societat El Meteocat activa l'avís de temps violent a sis comarques
-
Societat Mor un home de 65 anys de l'Hospitalet de Llobregat en un accident de muntanya a l'Aragó
-
Societat Entitats socials porten al Síndic de Greuges la manca de sancions per incomplir el 30% d'habitatge protegit a Barcelona