El Consell de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha donat llum verda al programa de mesures contra la contaminació atmosfèrica, que inclou la restricció de la circulació dels vehicles més contaminants a les rondes i pel seu anell interior en dies d'elevada contaminació a partir de finals d'aquest any.
El Programa Metropolità de Mesures contra la Contaminació Atmosfèrica, que aquest dimarts ha estat aprovat per unanimitat en el Consell Metropolità, preveu un total de 33 actuacions a desenvolupar els anys vinents amb un cost de gairebé 46 milions d'euros.
Una de les mesures més destacades és la restricció progressiva de la circulació dels vehicles més contaminants, és a dir, els que no tenen l'etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), una mesura que afectarà turismes i furgonetes lleugeres de gasolines matriculats abans de gener del 2000 i de dièsel matriculats abans de gener del 2006.
A partir d'aquest any, en dies d'elevada contaminació, aquests vehicles no podran circular a les rondes i en el seu perímetre interior, segons determina el protocol d'actuació en cas d'alta contaminació per diòxid de nitrogen i partícules. Es planteja establir un horari per vetar la circulació en aquest àmbit, que podria ser de 08.00h a 20.00h.
El vicepresident de Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda, ha explicat que, "un cop aprovat, el protocol s'ha de desplegar en consens amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, per desenvolupar els aspectes jurídics, els controls, les sancions i els horaris d'aplicació, cosa que requerirà uns mesos".
Aplicació gradual del veto a circular
L'AMB preveu poder començar a aplicar les restriccions de circulació als vehicles més contaminants a final d'aquest any, en aquells dies en els quals la concentració de contaminants s'incrementa coincidint amb condicions meteorològiques desfavorables per a la seva dispersió, circumstàncies que passen uns quatre dies a l'any.
La restricció de la circulació dels vehicles més contaminants –els que no tenen l'etiqueta ambiental de la DGT- s'ampliarà el 2020, quan es prohibirà que circulin per l'àmbit interior de les rondes durant tot l'any, una restricció que s'estendrà als 36 municipis de l'AMB el 2025.
Transport gratis per no agafar el cotxe
Per incentivar la retirada dels vehicles més contaminants, l'AMB implantarà a l'estiu un nou títol de transport gratuït durant tres anys per als ciutadans que tramitin la baixa del seu vehicle, sense adquirir-ne un altre de nou.
Inicialment, aquesta targeta s'oferirà als propietaris de motocicletes pre-Euro o Euro 1, de vehicles dièsel fabricats abans del 31 de desembre del 2005 i de vehicles de gasolina o gas fabricats abans el 31 de desembre del 1996.
Llum verda a restringir la circulació a Barcelona en episodis d'alta contaminació
L'Àrea Metropolitana preveu començar a aplicar el veto, que afectarà els cotxes més contaminants, a finals d'aquest any
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 31 de gener de 2017 a les 15:48
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 7 d'agost: la temperatura torna a enfilar-se
-
Societat Festes de Gràcia 2025: cartell, concerts, carrers guarnits i programa
-
Societat Tanquen un centre d’estètica a l’Eixample que feia tractaments amb material caducat
-
Societat Nova ciberestafa a Booking: a través de les reserves extrauen les dades bancàries
-
Societat Detenen l'home que va llençar lleixiu a una treballadora d'una benzinera de Nou Barris
-
Societat Programa de les festes de Gràcia 2025