L'obertura del peatge de Mollet ha augmentat en un 118% el trànsit de la C-33

L'aixecament del peatge el setembre ha més que doblat el pas de vehicles en aquest punt

  • Vehicles circulen per la C-32, amb les cabines de l'antic peatge en desús, al fons. -
Publicat el 23 de juliol de 2022 a les 16:16
Fins a un 118% més de trànsit. Això és el que ha experimentat la C-33 amb l'obertura del peatge de Mollet del Vallès l'1 de setembre del 2021. Des de l'aixecament de les barreres fins al març del 2022, el volum de vehicles ha passat dels 9 milions i mig, a superar els 21.

Aquestes dades s'extreuen d'una pregunta de Cs al Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya que detalla les dades de la Conselleria d'Interior. Per mesos, el gener d'aquest any es van registrar l'increment interanual més alt amb un 162% més, seguit del febrer (158%) i el novembre del 2021 amb un 155% respecte a l'any anterior.

En canvi, el mes de setembre de 2021, el primer sense peatges, va ser el que va registrar l'augment més baix amb un 72% més de cotxes respecte al 2019.

[h3]Final de la concessió[/h3]
Els peatges de l'AP-7, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33 van deixar de funcionar la mitjanit de l'1 de setembre del 2021 després del final de la concessió amb les empreses Invicat y Acesa, totes dues del grup Abertis

El Govern va adjudicar a finals d'agost de 2021 el manteniment i gestió de les autopistes C-33 i C-32 a la unió temporal d'empreses formada per Sorigué, Comsa e Innovia Coptalia per valor de gairebé 7 milions d'euros. A aquesta quantitat s'hi ha de sumar un milió i mig en concepte d'impostos. La concessió anava fins al març del 2022.

En el seu moment, l'executiu català va anunciar una inversió de 7,5 milions d'euros per a l'eliminació de peatges situats a la part troncal de Mollet del Vallès a la C-33 i a la C-32 nord.