La cervesa és una de les begudes preferides dels catalans, especialment en èpoques d'estiu. Al país existeix una tradició ben arrelada per aquest beuratge alcohòlic, a més de gaudir de diverses marques que es fabriquen aquí. Encara que molts aficionats a la cervesa prefereixen tastar aquelles que són exportades de països amb una tradició encara més antiga que la nostra (com Alemanya, Bèlgica o els Països Baixos), els supermercats ofereixen una bona gamma de productes per poder beure cerveses de qualitat. Però com molts sabran, no totes són bones. Ni tenen el mateix gust. Ni tan sols val la pena pagar uns cèntims.
[noticia]241632[/noticia]
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha decidit posar fil a l'agulla i analitzar les cerveses que podem trobar al supermercat per determinar quina és la millor... i quina la pitjor. Ha estudiat aquelles cerveses clàssiques, les que són Lager: suaus, amb un 4,5-5% d'alcohol). Cap d'elles ha sortit mal parada, però una en concret ha quedat última en la classificació de l'entitat.
És la Cruzcampo Pilsen, amb una puntuació de 60 sobre 100. Encara que cap de les disset analitzades ha suspès, l'OCU ha estudiat la seva relació qualitat-preu, el gust, la composició, la fermentació i l'etiquetatge. A més, s'ha realitzat un tast a cegues per un conjunt de jutges acreditats internacionalment per la BJCP (Beer Judge Certification Program).
Quina és la millor valorada, en conjunt, per l'OCU? La cervesa Aurum, de la marca Eroski, amb una puntuació de 70. Ara bé, si només ens guiem per la qualitat (i no per l'etiquetatge, composició o altres elements de l'estudi), la cervesa més ben valorada com a tal és la Xibeca, molt coneguda a Catalunya.
[plantillavirals]
L'OCU tria la pitjor cervesa que pots comprar al supermercat
L'entitat valora una cervesa catalana com una de les millors que ofereixen els establiments
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’agost de 2023 a
les 08:35
Et pot interessar
-
Societat
Els catalans aïllats a Madrid faran quarantena fins al 21 de juny: així funciona el protocol
-
Societat
Es disparen les denúncies per discriminació lingüística: la Generalitat va rebre'n 3.600 el 2025
-
Societat
Més de la meitat de migrants que arriben marxen al cap de pocs anys
-
Societat
Educació xifra el seguiment de la vaga en un 35% però manté el silenci sobre les negociacions
-
Societat
El cas del creuer MV Hondius: què ens ensenya el brot d’hantavirus sobre salut pública
-
Societat
Barcelona prepara més suports a la regularització de migrants al pavelló de Montjuïc
