Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha constatat que l'ocupació dels trens de la línia Barcelona-Vallès des que hi ha més freqüències ha comportat una baixada del 30% de l'ocupació dels combois en l'hora punta del matí. És a dir, els vagons van més buits i s'afavoreix el "nivell de confort" del servei.
En concret, Ferrocarrils ha detallat que la setmana abans que entressin en vigor les noves freqüències el grau d'ocupació mitjana dels trens era del 83,3%. En canvi, amb els nous horaris, el percentatge ha baixat fins al 59%. Cal recordar que el nou servei suposa un increment de places per quilòmetre oferides en l'hora punta del matí del 38,6%.
Les dades arriben després que FGC hagi fet un monitoratge constant de les càrregues dels trens durant els 10 primers dies feiners d'implantació dels nous horaris. Des del 9 de desembre de les 7:30 hores fins a les 9:30 hores circulen trens cada cinc minuts per les estacions de Terrassa i Sabadell i cada 2,5 minuts per Sant Cugat. FGC també ha confirmat que respecte del mateix període de l'any passat, la demanda ha crescut "lleugerament".
[noticiadiari]2/250065[/noticiadiari]
"Són excel·lents notícies i ens confirmen que anem en la bona direcció", ha valorat el president d'FGC, Toni Segarra, que ha afegit que generen més demanda, amb una oferta "potent i competitiva". "Que les persones viatgin millor vol dir que tenen més incentius per abandonar el vehicle privat i apostar per una mobilitat més sostenible", ha agregat.
[plantillavirals]
L'ocupació dels ferrocarrils Barcelona-Vallès baixa un 30% en hora punta des que hi ha més freqüències
FGC constata que el pas de combois cada cinc minuts afavoreix el "nivell de confort" del servei

- FGC -
- Gala Espín
Ara a portada
Publicat el 29 de desembre de 2022 a les 17:59
Et pot interessar
-
Societat El taxista agredit per un motorista a Barcelona va morir per un cop de cap contra el terra
-
Societat Una mestra interina reclama 65.000 euros per no haver-se pogut estabilitzar després de 18 anys
-
Societat Troben part d'un vaixell de fa cinc segles en unes obres a Barcelona
-
Societat UGT reclama que es prohibeixin les bonificacions de les multes per accident laboral mortal