L'òmicron preocupa cada cop més a l'Organització Mundial de la Salut (OMS), que aquest dilluns ha confirmat que la nova variant pot contagiar les persones vacunades i reinfectar els que ja han superat la Covid.
En una roda de premsa davant la premsa internacional des de Ginebra, el director general de l'organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha dit que encara estan analitzant les informacions que arriben sobre la variant, i que de moment, es comprova que circula més ràpidament que les anteriors.
A Catalunya, Salut ha notificat l'ingrés de 136 persones més a les plantes dels hospitals per coronavirus en les últimes 24 hores. El total de pacients als llits dels centres hospitalaris ja suma 1.280. Pel que fa als pacients crítics, Salut notifica tres ingressos més, amb un total de 310 persones a les UCI.
En les darreres 24 hores s'ha notificat una mort i el global des de l'inici de la pandèmia és de 24.306. L'11,46% de les proves de la darrera setmana han donat positiu. La incidència acumulada a 14 dies puja de 674,31 a 712,87, mentre que a 7 dies puja de 446,64 a 456,73.
[plantillacoronavirus]
L'OMS confirma que vacunats i recuperats de Covid es poden contagiar per l'òmicron
L'organització demana també cancel·lar totes les celebracions de Nadal
- La variant òmicron arriba a Catalunya -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de desembre de 2021 a les 17:43
Et pot interessar
-
Societat
El Meteocat alerta 37 comarques per la intensitat de les pluges
-
Societat
Un cas de tuberculosi entre els treballadors de les obres del Camp Nou obliga a activar els protocols
-
Societat
Tornen els cursos de català a la Catalunya Nord: «Hi ha un desig de la llengua»
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 5 de novembre: pluges al litoral i prelitoral durant tot el dia
-
Societat
«Correllengua Agermanat»: més de 1.500 quilòmetres per reivindicar la unitat del català
-
Societat
La pròxima superlluna arriba aquest novembre: quan i com es pot veure?
