Una persona ha perdut la vida i tres més han quedat ferides de gravetat en l'únic accident mortal que s'ha produït a les carreteres catalanes en l'operació sortida d'agost, entre les tres de la tarda de divendres fins a les tres de la tarda de dissabte, segons el Servei Català de Trànsit (SCT). El seu director, Josep Pérez Moya, ha assegurat que l'operació sortida s'ha desenvolupat "de manera esglaonad" i que ja han sortit de l'àrea metropolitana de Barcelona el 92% dels 530.000 vehicles previstos. Les principals cues d'aquest dissabte s'han registrat a l'AP-7, a Llinars del Vallès, amb 20 quilòmetres de retencions per culpa d'un accident; a la N-340, a Torredembarra; i a la C-31, a Platja d'Aro.
"Ha estat una operació sortida dintre les previsions, amb les tensions lògiques per la intensitat del trànsit", ha assenyalat Pérez Moya, que ha comentat que les complicacions serioses han vingut derivades principalment d'avaries i accidents com el de Llinars del Vallès, a l'AP-7. "Igualment, l'accident mortal d'aquest divendres a la matinada a Fogars de la Selva va provocar fins a 12 quilòmetres de cues", ha puntualitzat el director el Servei Català de Trànsit, que també ha volgut destacar les 2petites incidències" de l'incendi forestal de Tarragona, que va obligar a tallar durant unes hores un carril en sentit sud de l'AP-7.
"En termes generals ha estat una operació sortida molt esglaonada. De fet, aquesta nit i matinada hi ha hagut un moviment més elevat de vehicles que l'any passat i el mateix divendres a la tarda, entre les 12 i les tres de la tarda, van sortir força vehicles", ha manifestat Pérez Moya, que creu que la posada en marxa del tercer carril de l'AP-7 entre Tarragona i Girona "és francament positiu i ha permès absorbir més vehicles". "Abertis-Acesa ha fet una bona feina en aquests darrers dos anys", ha afegit el director del SCT, que considera "una incògnita" el trànsit previst per aquest diumenge.
"Al matí hi haurà la mobilitat típica cap a les platges però també és cert que és 1 d'agost –i coincideix amb la contractació d'apartaments, hotels i habitatges– i això pot comportar una mobilitat afegida", ha finalitzat Pérez Moya. Per tot plegat, des del SCT es continua demanant als conductors que continuïn extremant la prudència al volant.
En el conjunt de l'operació sortida d'agost 2010, els problemes viaris s'han concentrat aquest matí de dissabte 31 de juliol, en què el màxim tram de retenció s'ha registrat a l'AP-7, a Llinars del Vallès, amb 20 quilòmetres de complicacions en sentit nord com a conseqüència d'un accident. Ha estat un turisme amb caravana que ha bolcat i ha obligat a restringir carrils durant més d'una hora.
Al migdia, a l'AP-7 s'han registrat 8 quilòmetres de retencions a Girona per unes obres. A més, hi ha hagut 2 quilòmetres de lentitud a la C-31, a Castell Platja d'Aro (Baix Empordà), i a la demarcació de Tarragona, a la N-340 a Torredembarra hi ha hagut fins a 9 quilòmetres de congestió en sentit Tarragona. A partir de les tres quarts de dues de la tarda, s'han hagut de tallar 20 quilòmetres de la C-13 a Camarasa (Noguera) per un incendi d'un forn de pa, tot i que ràpidament ja s'ha pogut donar pas alternatiu en el tram afectat.
Les principals complicacions d'aquest divendres 30 de juliol a la tarda també es van registrar a l'AP-7: 8 quilòmetres de retencions a Gelida per un vehicle avariat; 9 quilòmetres de lentitud a Sant Cugat del Vallès per un accident; 5 quilòmetres de congestió a Subirats per un autocar avariat; i 5 quilòmetres de complicacions a Tarragona, a tocar de l'àrea de servei del Mèdol, per un incendi forestal. D'altra banda, la C-31, a Castell-Platja d'Aro, i la N-340, a Torredembarra, van registrar trams de 3 quilòmetres de problemes de trànsit.