Els Mossos han detingut un veí de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès), de 40 anys i de nacionalitat romanesa, com a presumpte autor de tres estafes en un caixer automàtic de l'avinguda Part de la Riba de Lleida. Els fets van passar el dimarts passat, quan un agent que es trobava fora de servei es va adonar que el caixer automàtic del qual volia treure diners estava manipulat per retenir els bitllets. Per evitar possibles estafes a usuaris va alertar a la comissaria de Lleida.
El policia es va quedar vigilant discretament el lloc i en pocs minuts agents del Grup d'Investigació van desplegar un dispositiu de vigilància pels voltants, per tal d'interceptar l'autor de la manipulació. A la poca estona van detectar un home, que de manera dissimulada es va acostar a l'entitat bancària. L'individu va fer alguna mena de comprovació i va operar amb el caixer automàtic.
Quan l'home es disposava a marxar, diversos agents es van acreditar com a policies i el van identificar. Es va comprovar que aquesta persona tenia una ordre vigent de recerca i detenció per diversos furts a la ciutat de Barcelona, per la qual cosa va quedar detingut. Els Mossos van escorcollar l'home i li van trobar tres bitllets de 20 euros, que acabava d'aconseguir amb la retenció que havia provocat al caixer. També portava una platina de plàstic que havia utilitzat per paralitzar la sortida de bitllets i un mena de cullera, amb la qual desbloquejava la platina.
L'home portava a sobre les claus d'un cotxe. Els agents també van escorcollar el vehicle i també van localitzar altres estris susceptibles de ser emprats en la manipulació de caixers. Amb tots els indicis la investigació va permetre relacionar el detingut amb altres dues estafes, efectuades el 9 i el 24 de novembre, en un caixer automàtic situat al carrer Alcalde Porqueres de Lleida. Entre aquestes dues estafes va aconseguir 630 euros.
La investigació continua oberta i no es descarta que el detingut estigui implicat en altres fets delictius similars. El detingut, que tenia antecedents, va passar divendres a disposició judicial al jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Lleida.
Manipulava els caixers automàtics i en retenia els bitllets
El detingut tenia una ordre de recerca i detenció per altres furts
ARA A PORTADA
-
Un sanedrí d'economistes encén els llums d'alarma contra les apostes empobridores de Catalunya Ferran Casas i Manresa
-
-
El Govern i ERC acorden el Tren Orbital per al 2040 per encarrilar els pressupostos Lluís Girona Boffi
-
-
«Catalunya no pot perdre aquesta oportunitat»: la intrahistòria del viatge d'Illa a Califòrnia Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
18 de maig de 2013 a
les 15:13
Et pot interessar
-
Societat
Plataforma per la Llengua denuncia «1.000 dies de bloqueig polític» de l'oficialitat del català a Europa
-
Societat
Canvia el sistema de pagament a les farmàcies: quant pagaràs pels medicaments en funció del teu sou?
-
Societat
Millores a Ferrocarrils: renovarà deu ascensors i nou escales mecàniques a les línies metropolitanes
-
Societat
Nou intent (ara a l'Estat) per frenar les vendes d'hipoteques a fons sense que les famílies ho sàpiguen
-
Societat
Ajornat el desnonament de la Marga, una veïna del Bloc Papallona de Barcelona
-
Societat
La CGT reclama als Mossos informació sobre les infiltracions policials dels últims deu anys
