El secretari general de Manos Limpias, Miguel Bernard, ha demanat el seu advocat que declarin el sindicat en concurs de creditors. Bernard, que està empresonat a la presó madrilenya de Navalcarnero des de l'abril, ha de gestionar un deute de més de 80.000 euros, segons fonts d' El País.
El deute prové d'una multa que el sindicat havia de pagar al ministre principal de Gibraltar, Fabián Picardo, per haver-lo relacionat amb contraban, narcotràfic i blanqueig de capitals, en una informació que va resultar totalment falsa. En un primer moment l'organització havia d'abonar 33.000 però els retards en el pagament han provocat uns interessos que han fet augmentar la quantitat fins als 80.000 euros actuals. Altres sentències condemnatòries augmenten el deute. El sindicat, que està en procés de desmantellament "de facto", ha retirat totes les denúncies que tenia presentades i en tràmit i ja ha anunciat que no recorreran la decisió del cas Noos.
El cas Noos investiga les corrupcions del gendre del rei, Iñaki Urdangarin, i també jutja la Infanta Cristina. La infanta s'ha assegut el banc dels acusats gràcies a l'acusació particular de Manos Limpias, ja que Fiscalia sempre ha defensat la seva innocència.
De moment el jutjat ha embargat part de la pensió de Bernard per poder fer front el deute, dels 2.000 euros mensuals, el jutjat n'agafa 1.500. Bernard està detingut des de l'abril per la seva implicació en una suposada xarxa d'extorsió a empreses i bancs que dirigia el president de l'associació de consumidors Ausbanc, Luis Pineda.
Manos Limpias es declara en concurs de creditors
El sindicat té un deute de més de 80.000 euros
Ara a portada
Publicat el 28 d’octubre de 2016 a les 19:26
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»