[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EuSLbzWOTfo[/youtube]
Per molt que treballi la Marca España per donar una imatge moderna i civilitzada de les suposades bondats de l'Estat espanyol, el fet és que els tòpics espanyols arreu del món continuen reproduint l'arquetip d'una societat tronada i casposa. Així és com ho veuen a McDonalds Austràlia, on promocionen el Spain Brekkie Wrap en el marc d'una campanya relacionada amb el mundial de futbol de Brasil.
L'esmentat Spain Brekkie Wrap, presentat com una recepta típicament espanyola, és una mena de rotlle amb salsitxa de xoriço i ous remenats. Si l'aliment ja es prou contundent per si mateix, més ho és la imatge amb el que el promocionen, una parella de locutors que suposadament deuen transmetre un partit de futbol, on un d'ells, amb un bigoti més gran que el de Pancho Villa i amb montera de torero, es posa una rosa entre les dents mentre que fa veure que toca la guitarra mentre sonen unes notes aflamencades. Toreros, salsitxes i flamenc, així veuen als espanyols des d'Austràlia.
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de maig de 2014 a les 18:37
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 16 de maig: torna el sol com a preludi d'un cap de setmana calorós
-
Societat Noms inventats als carrers de Barcelona
-
Societat El Pla de Barris a Ciutat Vella: de formar veïns per rehabilitar finques a reforços educatius
-
Societat Un centenar de professors renuncia a corregir els exàmens de selectivitat
-
Societat El Govern es personarà en el cas de la menor tutelada i anuncia una «transformació» a la DGAIA
-
Societat Els delictes sexuals creixen un 12,5% a Catalunya durant els primers mesos del 2025