La jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela ha deixat en llibertat Mario Conde, després que l'exbanquer hagi pagat la fiança de 300.000 euros que se li havia imposat. Cal recordar que Conde ha estat ingressat a la presó de Soto del Real (Comunitat de Madrid) des del 13 d'abril, investigat per haver creat, presumptament, un entramat d'empreses a l'estat espanyol i a l'estranger destinat a introduir a l'Estat diners procedents del cas Banesto, el banc que ell havia presidit.
La jutge li ha imposat diverses mesures cautelars. Conde haurà de comparèixer cada dilluns al jutjat número 1 de l'Audiència Nacional, no podrà sortir de l'Estat sense autorització judicial, haurà d'entregar el passaport i haurà d'estar permanentment localitzable.
A més, l'exbanquer s'haurà de presentar al jutjat tantes vegades com el cridin. També haurà de fixar el domicili a Espanya, no se'n podrà absentar i no el podrà variar ni temporalment ni definitiva sense autorització judicial.
La jutge li ha advertit que incomplir qualsevol d'aquestes obligacions suposarà la immediata ordre de detenció i la modificació de la seva situació personal. L'escrit ja s'ha comunicat a institucions penitenciàries i al jutjat de Colmenar.
Segons la investigació Conde hauria blanquejat, entre el 1999 i el 2014, fins a 13 milions d'euros procedents de comptes a l'estranger. La majoria d'aquests diners els hauria introduït mitjançant transferències bancàries i una part -2,2 milions d'euros- a través d'ingressos en efectiu. Per l'espoli de Banesto, Mario Conde, ja va complir condemna a la presó d'Alcalà Meco, centre del qual va sortir fa 8 anys.
Mario Conde, en llibertat després de pagar una fiança de 300.000 euros
L'expresident de Banesto té obligació de presentar-se cada dilluns davant del jutjat i no podrà abandonar l’Estat | Segons la investigació hauria blanquejat, entre el 1999 i el 2014, fins a 13 milions d'euros procedents de comptes a l'estranger
ARA A PORTADA
-
Ni les carícies ni la pressió del Govern mouen ERC pels pressupostos: «Facin complir els acords» Bernat Surroca Albet
-
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques Redacció
-
Junts presenta el veto als pressupostos i avisa Illa que són una qüestió de confiança Lluís Girona Boffi
-
Hezbol·là s'uneix al conflicte bèl·lic a l'Orient Mitjà mentre Israel continua atacant «el cor de Teheran» Redacció
-
Publicat el
17 de juny de 2016 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
-
Societat
«Per Sant Medir repartirem 26 tones de caramels tous, vegans i sense gluten»
-
Societat
Un any de presó per a un mosso que es va quedar el mòbil i els auriculars d'un home mort al carrer
-
Societat
La presència d'Israel al Mobile aixeca protestes i mostra les costures dels compromisos polítics a Barcelona
-
Societat
Sant Medir 2026: rues i activitats a Barcelona i Sant Cugat
-
Societat
L'R3, l'aneguet lleig de Rodalies
