El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha comparegut aquest dimarts al Congrés dels Diputats en el marc de la comissió de secrets oficials, on ha esquivat qualsevol declaració sobre l'informe del Parlament Europeu que assenyala el govern espanyol per l'espionatge a independentistes amb Pegasus. El portaveu de la CUP a la Comissió, Albert Botran, ha lamentat que Marlaska ha fugit quan li ha expressat, amb la diputada de Junts a Madrid, Míriam Nogueras, la indefensió dels espiats. "Bé, adeu, ja parlem, eh", afirma que ha contestat.
Marlaska no ha volgut donar resposta als grups parlamentaris que han aprofitat la seva presència per reclamar més dades sobre l'espionatge a independentistes amb el programa Pegasus, com tampoc sobre la tragèdia de Melilla del 24 de juny passat en què van morir almenys 23 migrants. "La compareixença no ha servit de res", ha denunciat Botran.
Els grups que han aprofitat per interessar-se per l'espionatge amb Pegasus, coincidint amb l'informe preliminar del Parlament Europeu que dona per provat que es va espiar 65 independentistes, han topat amb una paret. Fonts de Moncloa, d'altra banda, han assegurat que el govern espanyol és el primer interessat en esclarir els fets relacionats amb el cas.
[noticiadiari]2/241851[/noticiadiari]
El titular d'Interior espanyol ha parlat a porta tancada durant aproximadament dues hores i ha ofert detalls de forma genèrica, però circumscrits a fi de la compareixença sobre fons reservats pel que fa a policia esoanyola, la Guàrdia Civil i la resta d'organismes sota la seva competència.
Marlaska, preguntat sobre el cas Pegasus: «Bé, adeu, ja parlem»
Albert Botran (CUP) denuncia que el ministre d'Interior ha esquivat qualsevol declaració sobre l'informe de l'Eurocambra

- Fernando Grande-Marlaska, posteriorment a la comissió de secrets oficials -
- EuropaPress
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de novembre de 2022 a les 19:47
Et pot interessar
-
Societat Cinc dades que demostren l'existència d'homofòbia a Catalunya
-
Societat Mor José Felipe Bertrán de Caralt, «un burgès de veritat»
-
Societat Lent descens de les morts a la carretera: radiografia dels accidents més greus a Catalunya
-
Societat El temps del cap de setmana: sol amb alguna interrupció i bona temperatura
-
Societat La rua de celebració del títol de Lliga del Barça afectarà una trentena de línies d'autobús
-
Societat Francesc Torres, escollit nou rector de la UPC