Després de la pluja torna un nou diumenge assolellat en bona part del país. Aquesta jornada, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha previst un matí amb predomini del sol arreu de Catalunya. No obstant això, també hi haurà circulació de bandes de núvols alts d'oest a est. A partir del final del matí creixeran nuvolades en àrees de muntanya, sobretot de la meitat nord, on el cel quedarà molt ennuvolat o localment cobert com també en sectors propers.
Serà a partir de les 12:00 del migdia i fins a les 18:00 de la tarda quan arribaran els canvis. I és que el Meteocat ha emès un avís per pluja moderada per aquesta tarda a la façana nord-oest del territori. Concretament, a les comarques de l'Anoia, Segarra, Noguera, Pallars Jussà, Alta Ribagorça, Vall d'Aran, Pallars Sobirà, Alt Urgell, Solsonès, Bages, Moianès, Osona, Garrotxa, Ripollès, Berguedà i Cerdanya. En aquestes zones, els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta i localment de ratxes fortes de vent. El llindar d'intensitat que es pot superar són els 20 mm en 30 minuts. Al final del dia la precipitació tendirà a minvar, serà d'intensitat entre feble i moderada, si bé és possible que localment sigui forta, sovint amb tempesta i localment amb calamarsa.
Independentment d'això, en línies generals, durant les hores centrals de la jornada predominarà el vent de component sud entre fluix i moderat amb algunes ratxes fortes al prelitoral sud i sud de Ponent durant la tarda. En canvi, fins a mig matí i de nou al final de dia el vent serà fluix i de direcció variable. A banda d'això, a l'extrem nord-est del territori predominarà el vent fluix de component est fins a migdia. A més a més, al nord de l'Alt Empordà hi haurà tramuntana fins a mig matí d'intensitat fluixa amb algun cop moderat. En moment de tempesta hi podrà haver ratxes fortes o molt fortes de vent.
Al final del dia, hi haurà intervals de núvols baixos a punts costaners, sobretot de l'extrem sud. En general, la temperatura màxima serà similar o lleugerament més baixa i la visibilitat serà entre bona i excel·lent en general.
Matí assolellat i tarda de pluja intensa en 16 comarques: així serà el temps aquest diumenge
Societat
La temperatura màxima serà similar o lleugerament més baixa, segons el Meteocat
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez encarrega a Cuerpo assumir la cartera de Transports després de la dimissió de Puente Oriol March
-
Política Óscar Puente, el ministre de Twitter i «pitbull» de Sánchez que tira la tovallola Oriol March
-
Internacional Els nord-americans fan història: els demòcrates arraconen Trump i conquereixen el Congrés i la majoria d’estats Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional Trump atribueix la desfeta republicana a l'absència del seu nom a les paperetes Gerard Mira
Publicat el
07 d’agost de 2022 a
les 09:23
Et pot interessar
-
Societat
Què diu el nou protocol dels Mossos per utilitzar gas pebre?
-
Societat
El «boom» de la visibilitat trans en temps de campanya electoral: del franquisme a la Transició
-
Societat Les famílies qüestionen el boicot a les colònies i plantegen alternatives de pressió
-
Societat
Crida de la família de Guillem Agulló perquè l'Estat el reconegui com a víctima del terrorisme
-
Societat
Metges de Catalunya veu amb bons ulls la reducció de les guàrdies a 17 hores
-
Societat
El TSJC dona la raó a l'Ajuntament i als veïns: es poden retirar llicències turístiques a Barcelona
