Les situacions difícils esperonen la creativitat. El confinament a causa de la pandèmia ha motivat una curiosa iniciativa del servei de Farmàcia de l'Hospital Universitari de la Vall d'Hebron, que és l'encarregat de dispensar els medicaments als pacients que no estan ingressats. La farmacèutica Maria Josep Cabañas, que treballa a l'àrea materno-infantil del centre, ho explica a NacióDigital: "Atenem nens de tot Catalunya i la nostra preocupació era que els nens no vinguessin a l'hospital. Per això vam decidir enviar-los els medicaments a casa".
Maria Josep Cabañas assenyala que "alguns d'aquests nens són immunodeprimits, és a dir, estan baixos de defenses, necessiten mantenir-se en un confinament estricte i vam creure que aconseguiríem animar-los si en els paquets de medicació introduïem missatges per aixecar-los l'ànim, passatemps i dibuixos".
A partir del 24 de març, els medicaments que arriben a les cases porten ingredients afegits en forma de dibuixos com els que decoren les parets de l'hospital infantil, o de frases que els pregunten: "Vols formar part de l'equip dels valents? Si tu et quedes a casa, guanyarem!", o "aquests dies ho estàs fent molt bé! Si ens quedem a casa ho aconseguirem". També incorporen passatemps com sopes de lletres, endevinalles i dibuixos en blanc i negre per pintar.
La unitat atén nens des de recent nascuts fins als 18 anys. "Ja hem fet més de 400 enviaments -explica Cabañas- i la resposta dels nens i les seves famílies ha estat molt positiva. El nostre missatge és optimista i vol transmetre la idea que per vèncer el coronavirus han de ser forts i animosos".
[noticiadiari]2/200452[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Medicaments amb sorpresa
Societat
El servei de Farmàcia de la Vall d'Hebron envia les medicines als nens amb missatges d'ànim, dibuixos i passatemps
- Membres del servei de Farmàcia de Vall Hebron. -
- Vall Hebron.
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
15 d’abril de 2020 a
les 17:01
Et pot interessar
-
Societat
Catalunya envia un nou equip de Bombers a l'Aragó per fer front a l'incendi que afecta el territori
-
Societat
L’herba groga i el Plater verd
-
Societat
El govern espanyol nega que hi hagi un «col·lapse sanitari» a Ceuta
-
Societat
L'auge migratori deixa Catalunya a punt de superar la població d'Andalusia
-
Societat
Radiografia de la religiositat en els joves: buscar la transcendència sense la rigidesa tradicional
-
Societat
Restablerta la circulació a l'R3 entre la Garriga i Centelles
