El Jutjat d'Instrucció número 15 de Barcelona investiga una querella de la Fiscalia contra un obrador de fleca i pastisseria del carrer Urgell de la ciutat i contra el seu propietari per contaminació acústica. La querella, avançada per El Periódico, li atribueix un presumpte delicte contra els recursos naturals i el medi ambient pel soroll i dos presumptes delictes de lesions pels efectes en la salut mental que va tenir en dos veïns que no podien dormir.
[noticiadiari]2/255602[/noticiadiari]
El fiscal exposa que el local tenia llicència per funcionar com a obrador des de 1993 i ha rebut des de 2018 queixes dels veïns de la finca, que en diverses ocasions han demanat empara a la Guàrdia Urbana pels sorolls al local. Arran d'aquestes queixes, inspectors del districte de l'Eixample van constatar que el so de la maquinària superava els decibels permesos.
La querella exposa que el soroll dels estris emprats per la fleca causava molèsties pels patis interiors i vibracions en els pisos superiors i, després de diverses inspeccions, l'octubre de 2020 el districte va ordenar a l'empresa que prengués mesures per corregir els sorolls. Després de diversos advertiments i en constatar que el responsable del local no havia "executat íntegrament" les correccions encarregades, el local va ser precintat el desembre de 2022.
[plantillavirals]
Medicats per poder dormir: la Fiscalia es querella contra un forn de Barcelona per contaminació acústica
Societat
Feia cinc anys que el veïnatge de la finca es queixava pels sorolls al local i en diverses ocasions la Guàrdia Urbana havia hagut d'actuar
ARA A PORTADA
-
Terra Els oceans mai havien estat tan calents: «Entrem en un territori desconegut» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Nova onada de calor a Catalunya? El Meteocat adverteix d'un llarg període de temperatures elevades Arnau Urgell i Vidal
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
24 d’abril de 2023 a
les 19:23
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
