La fiscalia demana entre 3 i 26 anys i mig de presó a deu acusats de robar a traficants de cànnabis per després vendre el que aconseguien, com ara armes i droga, a tercers. Segons el ministeri públic, els fets van passar en diversos municipis de la demarcació de Lleida durant el 2017 i en alguns casos, els acusats amenaçaven amb armes de foc i disparaven les seves víctimes.
La majoria d'acusats són veïns de Lleida, tot i que n'hi ha un d'Aitona (Segrià), un altre de Reus i un de Mataró. Quatre estan en presó provisional per aquests fets i sis en llibertat provisional. El judici es farà a l'Audiència de Lleida del 5 al 7 de febrer.
Segons la fiscalia, els acusats formaven part d'un grup que robava amb violència i amb armes de foc a traficants de drogues. Aconseguien el botí quan quedaven amb els traficants amb l'excusa de comprar-los alguna cosa. És per això que les víctimes no els denunciaven.
Els encausats s'enfronten a diversos delictes depenent de la seva implicació en els fets com ara tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, temptativa d'homicidi, robatori amb violència, tinença il·lícita d'armes, encobriment o tràfic d'armes.
Com s'organitzaven?
La fiscalia considera el veí d'Aitona líder de l'organització i la persona que s'encarregava dels contactes amb traficants i de contractar persones externes per fer els assalts. Un veí de Lleida era el líder operatiu. Gestionava els assalts la compravenda de drogues i la captació de 'mules'. A més, duia una arma als assalts.
Un altre dels acusats, amb domicili desconegut, es dedicava a buscar objectius pels assalts i participava en la compravenda d'armes de foc; un altre, veí de Lleida, participava en els robatoris i buscava compradors de marihuana i un altre dels acusats, veí de Lleida, s'encarregava del tràfic de drogues i armes i buscava també objectius i proveïdors de marihuana. A més, tenia bitllets falsos per posar-los en circulació i va planificar alguns dels robatoris que no es van arribar a consumar. També un altre veí de Lleida, condemnat per tràfic de drogues a Suïssa, era el contacte principal per obtenir droga i traslladar-la a França o Suïssa.
Segons el ministeri públic, entre el febrer i el març de 2017, els acusats van cometre set robatoris de marihuana; un d'ells en un pis de Tornabous (Urgell) on vivien tres germans que es dedicaven a la venda de drogues. En aquest cas, un dels acusats, enmig d'una baralla perquè no volien pagar la droga, va disparar al cap d'un dels germans, que va sobreviure, abans de marxar del lloc. També a Tornabous, alguns dels acusats van quedar en fer un 'narco assalt' en un bar del municipi que va acabar en una baralla. Durant la fugida, un dels acusats va disparar els policies que els perseguien. També se'ls acusa d'haver robat a una persona, que no s'ha pogut identificar, diversos objectes sostrets d'un robatori en una casa de Bovera (Garrigues) com ara tres escopetes, cartutxos, uns prismàtics i un rellotge d'alta gamma.
Més de 26 anys de presó per atracar a traficants i vendre després la droga robada
Els fets van passar en diversos municipis de Lleida durant el 2017 i el judici serà a l'Audiència del 5 al 7 de febrer
ARA A PORTADA
-
Catalunya té identificades des del 2021 les línies de tren més vulnerables al canvi climàtic Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern mira de capejar la crisi amb un «acord de país» per «refundar» Rodalies Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
ERC demana a Paneque que el responsable de la nova Rodalies assumeixi també la gestió de Renfe Catalunya Bernat Surroca Albet
-
-
Denúncia a la Fiscalia per despeses indegudes d’Irene Pardo, dirigent del PP català Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 31 de gener de 2020 a les 18:29
Et pot interessar
-
Societat
Indignació davant de la seu de Junts pel vot que va fer caure l'escut social contra els desnonaments
-
Societat
Drets Socials acaba el reallotjament del B9 i es prepara per atendre 5.000 persones sense llar
-
Societat
Barcelona destinarà 200 milions d'euros al manteniment i la transformació de l'espai públic el 2026
-
Societat
El personal educatiu, a la vaga aquest dijous: denuncien «menyspreu» i «manca de resposta» del Departament
-
Societat
Barcelona s'ofega amb el reallotjament de famílies desnonades: l'Ajuntament comunica que no té més places a pensions
-
Societat
R3: la línia amb neu que no té màquina per treure-la
