Més de 300 persones s'han concentrat aquest dilluns a la tarda davant el Consolat dels Estats Units a Barcelona per reclamar "justícia" arran de la mort de George Floyd, el ciutadà estatunidenc negre presumptament asfixiat per un policia el 25 de maig a Mineàpolis (Minesota). Fet que ha desencadenat jornades de protestes arreu del país.
Els manifestants han cridat proclames com "Trump, tremola. Amèrica no està sola", "La policia tortura i assassina", "Fora Trump" i el missatge "No peace, no justice". Consigna que coincideix amb el lema sota el qual diverses entitats han convocat la concentració: "Sense justícia no hi ha pau".
Els Mossos d'Esquadra han tallat el trànsit en el passeig de la Bonanova, el passeig Regna Elisenda i el carrer Pere II de Montcada a causa de la concentració, a què els manifestants han dut pancartes en defensa de la memòria de Floyd i amb les seves últimes paraules en morir:"I ca't breathe" (No puc respirar)".
Més de 300 concentrats davant el Consolat dels EUA a Barcelona demanen «justícia»
Es tractava d'una convocatòria en solidaritat amb les protestes que hi ha al país nord-americà per la mort de George Floyd
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de juny de 2020 a
les 20:22
Actualitzat el
01 de juny de 2020 a les
20:29
Et pot interessar
-
Societat
Un fons promotor de «colivings» fuig de Barcelona en ple auge regulador
-
Societat
El TSJC ratifica la presó provisional per als pares del nadó maltractat a Barcelona
-
Societat
Protesta veïnal coincidint amb el centenari de l'obertura del Park Güell
-
Societat
Les dones migrades que sostenen l’economia invisible
-
Societat
Això és el que has de fer perquè no t'apugin el lloguer abans que caigui la norma: el pas a pas
-
Societat
El refugi de l'Alt Pirineu que ha quedat colgat per la neu
