Un total de 576 persones han atès la crida de l'escola Vedruna de Girona per buscar un possible donant de medul·la òssia per a un alumne malalt. Es tracta d'en Roger, un nen de 10 anys a qui han diagnostica recentment una aplàsia medul·lar i necessita un trasplantament urgent. L'escola s'ha bolcat per ajudar-lo i centenars de persones han fet cua els dos dies que s'han fet les donacions. El primer dia, dijous passat, es van aconseguir més de 310 donacions de medul·la.
Davant de la gran quantitat de persones que volien ajudar, l'escola i el Banc de Sang i Teixits van organitzar una segona donació, aquest dimecres, a la qual s'han sumat 166 persones. A més, durant aquests dies l'hospital Josep Trueta també ha rebut un centenar de donants més. Les xifres suposen un rècord sense precedents ja que, anualment, a la regió sanitària no s'arriba a la vintena de donacions. També s'han fet 290 donacions de sang.
La sala d'actes de l'escola Vedruna ha quedat petita els dos dies que s'han fet les donacions. La setmana passada, hi va haver una veritable allau de persones que volien fer-se donants de medul·la per veure si eren compatibles amb en Roger. A primera hora de la tarda, la cua ja ocupava tota la vorera del carrer i, tot i que la previsió era allargar la donació fins a les nou, els metges i infermeres van estar treballant fins a les onze de la nit. Es van aconseguir més de 310 donants de medul·la òssia.
Entre els donants, tant pares d'alumnes com ciutadans aliens a l'escola que, en conèixer la notícia, van decidir fer el pas per intentar ajudar l'alumne. A més, el registre de donants és universal i les dades estan creuades per tal de trobar donants compatibles a nivell mundial.
Més de 570 persones atenen la crida del Vedruna de Girona i es fan donants de medul·la per ajudar un alumne malalt
Les xifres suposen un rècord sense precedents a la demarcació, on la mitjana de donacions és d'una vintena a l'any
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 18 de gener de 2017 a les 21:37
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures
-
Societat Carrers guarnits a la festa major de Sants 2025
-
Societat Vaga als serveis de terra del Prat i altres aeroports els caps de setmana d'agost
-
Societat Catalunya arriba als 8,16 milions d'habitants, un nou rècord de població