Més de 82.000 persones han abandonat l'Afganistan des del cap de setmana en què els talibans van apoderar-se de Kabul. Els processos d'evacuació organitzats per nombrosos països estrangers avancen de moment amb unes 19.000 sortides organitzades en les últimes 24 hores. Tot això quan queden sis dies per la data límit del 31 d'agost anunciada pels talibans i acceptada pels implicats en l'evacuació.
En concret, entre la matinada de dimarts i la d'aquest dimecres, els Estats Units han organitzat 42 vols que han permès evacuar a unes 11.200 persones, mentre que els països de la coalició internacional han organitzat 48 vols més per dur a terme 7.800 evacuacions, segons han explicat fonts de la Casa Blanca.
D'aquesta manera, des del 14 d'agost, vigília de la conquesta insurgent a Kabul, ja han abandonat l'Afganistan 82.300 estrangers o ciutadans afganesos en risc, una dada que augmenta a 87.900 si es tenen en compte els trasllats gestionats des de finals de juliol, quan ja es preveia el replegament militar internacional.
Les evacuacions s'han accelerat en aquests últims dies, especialment després que el president dels Estats Units, Joe Biden, deixés clar que no ampliaria la presència de tropes nord-americanes a l'Afganistan més enllà del 31 d'agost. Els Estats Units porten el pes de la seguretat a l'Aeroport Internacional Hamid Karzai, epicentre d'aquestes feines de rescat.
Els talibans, per la seva banda, també han rebutjat qualsevol possible pròrroga i han advertit que no permetran l'arribada a l'aeroport dels ciutadans afganesos. Aquest dimecres, un dels seus portaveus ha promès que els vols civils, interromputs des de la presa de Kabul, es reprendran després del replegament militar internacional.
Més de 82.000 evacuats de l'Afganistan amb la data límit cada cop més a prop
La comunitat internacional treballa a contracorrent per evacuar el màxim de persones possible fins al 31 d'agost

- Ciutadans abandonen l'Afganistan -
- Europa Press / US Marines
Ara a portada
Publicat el 25 d’agost de 2021 a les 14:50
Et pot interessar
-
Societat Una mestra interina reclama 65.000 euros per no haver-se pogut estabilitzar després de 18 anys
-
Societat Troben part d'un vaixell de fa cinc segles en unes obres a Barcelona
-
Societat UGT reclama que es prohibeixin les bonificacions de les multes per accident laboral mortal
-
Societat Mor un català a Astúries arrossegat pel corrent quan baixava en canoa per un riu