Més de 82.000 persones han abandonat l'Afganistan des del cap de setmana en què els talibans van apoderar-se de Kabul. Els processos d'evacuació organitzats per nombrosos països estrangers avancen de moment amb unes 19.000 sortides organitzades en les últimes 24 hores. Tot això quan queden sis dies per la data límit del 31 d'agost anunciada pels talibans i acceptada pels implicats en l'evacuació.
En concret, entre la matinada de dimarts i la d'aquest dimecres, els Estats Units han organitzat 42 vols que han permès evacuar a unes 11.200 persones, mentre que els països de la coalició internacional han organitzat 48 vols més per dur a terme 7.800 evacuacions, segons han explicat fonts de la Casa Blanca.
D'aquesta manera, des del 14 d'agost, vigília de la conquesta insurgent a Kabul, ja han abandonat l'Afganistan 82.300 estrangers o ciutadans afganesos en risc, una dada que augmenta a 87.900 si es tenen en compte els trasllats gestionats des de finals de juliol, quan ja es preveia el replegament militar internacional.
Les evacuacions s'han accelerat en aquests últims dies, especialment després que el president dels Estats Units, Joe Biden, deixés clar que no ampliaria la presència de tropes nord-americanes a l'Afganistan més enllà del 31 d'agost. Els Estats Units porten el pes de la seguretat a l'Aeroport Internacional Hamid Karzai, epicentre d'aquestes feines de rescat.
Els talibans, per la seva banda, també han rebutjat qualsevol possible pròrroga i han advertit que no permetran l'arribada a l'aeroport dels ciutadans afganesos. Aquest dimecres, un dels seus portaveus ha promès que els vols civils, interromputs des de la presa de Kabul, es reprendran després del replegament militar internacional.
Més de 82.000 evacuats de l'Afganistan amb la data límit cada cop més a prop
Societat
La comunitat internacional treballa a contracorrent per evacuar el màxim de persones possible fins al 31 d'agost
- Ciutadans abandonen l'Afganistan -
- Europa Press / US Marines
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
25 d’agost de 2021 a
les 14:50
Et pot interessar
-
Societat
Ceuta, Lampedusa i Gaza miralls d’Europa (i 2)
-
Societat
Un robot xinès supera el rècord mundial d'Usain Bolt en els 100 metres d'atletisme
-
Societat
Detingut el propietari del cotxe calcinat que hauria originat l'incendi de l'Alt Penedès
-
Societat
Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què?
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
