"Marina, Olga, Otilia". Fins prop de cent noms s'han recordat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per fer memòria de les dones que han estat assassinades aquest 2015 a l'estat espanyol, en la manifestació contra la violència masclista que ha tingut lloc aquest dimecres a la ciutat.
La concentració convocada sota el lema "No morim, ens maten" ha reunit 1.200 persones -segons la Guàrdia Urbana- i unes 2.000 segons l'organització de Novembre feminista, que ha denunciat el "sistema heteropatriarcal i capitalista" i la "violència estructural que opera a través de l’àmbit jurídic i policial culpabilitzant les dones i estigmatitzant-les quan no confien en els recursos legals" o "de l'àmbit laboral amb feines precàries".
En els últims set anys, 79 dones han estat assassinades i 84.900 ateses a causa de la violència masclista a Catalunya. A més, 88.421 han denunciat a les seves parelles o exparelles des de l’any 2009, segons dades del Departament d’Interior.
Més d'un miler de persones clama contra la violència masclista a Barcelona
La manifestació ha acabat a la plaça de Sant Jaume amb un acte de record a les dones assassinades aquest 2015
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de novembre de 2015 a
les 22:01
Et pot interessar
-
Societat
Dos detinguts per tocaments en plena visita del Papa
-
Societat
Aquestes són les cinc esglésies més altes del món
-
Societat
Cinc notes sobre el viatge del Papa
-
Societat
El Papa i Joan Carles
-
Societat
Denuncien traves dels Mossos per accedir amb estelades als voltants de la Sagrada Família
-
Societat
Allotjament gratis als Alps i 400 euros: l'oferta per fer de «conillet d'Índies» d'un estudi científic
