"Marina, Olga, Otilia". Fins prop de cent noms s'han recordat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per fer memòria de les dones que han estat assassinades aquest 2015 a l'estat espanyol, en la manifestació contra la violència masclista que ha tingut lloc aquest dimecres a la ciutat.
La concentració convocada sota el lema "No morim, ens maten" ha reunit 1.200 persones -segons la Guàrdia Urbana- i unes 2.000 segons l'organització de Novembre feminista, que ha denunciat el "sistema heteropatriarcal i capitalista" i la "violència estructural que opera a través de l’àmbit jurídic i policial culpabilitzant les dones i estigmatitzant-les quan no confien en els recursos legals" o "de l'àmbit laboral amb feines precàries".
En els últims set anys, 79 dones han estat assassinades i 84.900 ateses a causa de la violència masclista a Catalunya. A més, 88.421 han denunciat a les seves parelles o exparelles des de l’any 2009, segons dades del Departament d’Interior.
Més d'un miler de persones clama contra la violència masclista a Barcelona
La manifestació ha acabat a la plaça de Sant Jaume amb un acte de record a les dones assassinades aquest 2015
ARA A PORTADA
-
Ábalos, Koldo i Aldama, a judici per lucrar-se amb la compra de mascaretes per la pandèmia Bernat Surroca Albet
-
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats Redacció
-
-
Lligar (per fi) els pressupostos i calmar el carrer: els deures d'Illa per al final de curs Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
25 de novembre de 2015 a
les 22:01
Et pot interessar
-
Societat
Interrompuda la circulació de Rodalies entre Llançà i Portbou per una incidència a la catenària
-
Societat
FGC tallarà el servei entre Gràcia i Sarrià durant 13 dies
-
Societat
Artemis II torna cap a la Terra després de sobrevolar la cara oculta de la Lluna
-
Societat
Els trens de Rodalies tornen a circular per Gelida 77 dies després
-
Societat
L'error més greu en la recerca de la felicitat, segons un científic de Harvard
-
Societat
Per què els Bombers han hagut de fer més de 40 rescats en només quatre dies?
