El metro de Barcelona ha celebrat els cent anys aquest dilluns fent un viatge en el temps. Per un dia, l’estació de Passeig de Gràcia ha recreat l’antiga estació d’Aragó, el nom original que va tenir la parada fins al 1982. Per fer-ho, s’hi ha instal·lat senyalització, decoració i anuncis de l’any 1924, quan es va inaugurar el primer tram de la línia entre les estacions de Catalunya i Lesseps.
Durant el matí a les andanes també s’hi ha vist actors vestits d’època, que simulaven el personal que treballava al suburbà en un principi. En l’acte protocol·lari que ha celebrat TMB, el seu conseller delegat, Xavier Flores, ha ressaltat que el metro tancarà un any “de rècord”, amb més de 465 milions de passatgers.
Aquest 30 de desembre fa cent anys que el metro de Barcelona va fer el primer trajecte. Flores ha recordat que aleshores la capital catalana va ser la dotzena del món que disposava d’aquest sistema de transport, aleshores el més modern que existia. A la ciutat comptava amb 2,7 quilòmetres i quatre estacions, que contrasten amb els 125 quilòmetres i les 165 parades actuals.
El directiu de TMB també ha destacat el pes del metro en els desplaçaments a Barcelona, que concentra la meitat dels que es fan en transport públic. Pel que fa als 465 milions de passatgers, es tracta de 25 milions més que l’any passat. De la xifra, Flores també ha ressaltat que l’octubre ha estat el mes amb més afluència de la història (44 milions) i Sant Jordi el dia amb més passatgers transportats (més d’1,8 milions de passatgers).
“Avui és un gran dia per a tots els treballadors, per a tots els que fan servir el metro i també per a la ciutat”, ha dit Flores. “Difícilment podríem entendre què és Barcelona, la seva conurbació i l’àrea metropolitana sense el metro”, ha afegit. El directiu ha admès que també els “tocarà invertir” i "ampliar" la xarxa per “arribar a tothom”.