Aficionats als toros, toreros, picadors, empresaris, criadors , apoderats i membres de penyes taurines han confluït avui al centre de València en una manifestació que ha reunit milers de persones -unes 40.000 segons els organitzadors- en defensa de la continuïtat del toreig a l'Estat espanyol. Entre els congregats hi havia el conegut torero José Tomás.
La comitiva ha sortit a les tres de la tarda de la plaça de Sant Agustí amb crits de "llibertat, llibertat!". Una hora després ha arribat a la plaça de braus, on el torero valencià Enrique Ponce ha llegit un manifest que, entre d'altres coses, afirma: "El poble pren els carrers per reivindicar el toro i el toreig com un bé propi de la seva forma de viure, de la seva cultura. Una cultura que la nostra Constitució empara (...) Som un exemple de civisme i estem orgullosos de ser uns aficionats als toros. Som espanyols amb el dret a la nostra identitat i a la nostra cultura. facin el favor de no utilitzar-nos com a matèria de distracció".
Milers de manifestants en favor dels toros a València
"Som espanyols amb el dret a la nostra identitat i a la nostra cultura", proclama el text que ha llegit el torero valencià Enrique Ponce al final de l'acte
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de març de 2016 a les 19:16
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 29 d'agost: la pluja comença la retirada
-
Societat El «take away» de la cuina catalana: crema cremada per emportar al Born
-
Societat TMB rectifica i mantindrà el criteri de senyalització del metro després de l'onada de crítiques
-
Societat La campanya de vacunació de la grip i la Covid començarà el 22 de setembre per a la gent gran, embarassades, infants i personal sanitari
-
Societat Cau un grup que robava amb el «mètode de la taca»: en què consisteix l'engany?
-
Societat Detenen un professor de secundària de Barcelona per posseir i distribuir material d'explotació sexual infantil