Caldes de Malavella ha celebrat a tres quarts de set de la tarda un ple extraordinari arran del tràgic accident a l'inflable, on va perdre la vida una nena de 6 anys i sis infants més van resultar ferits. L'alcalde, Salvador Balliu, ha llegit l'escrit consensuat per tots els grups. "Aquest fet ha colpit fortament el nostre municipi; manifestem el més sentit condol i la nostra consternació, i declarem dol oficial al municipi fins a la mitjanit del 10 de maig", recull el text.
Després de la lectura, i davant l'Ajuntament, unes 300 persones s'han concentrat per guardar un minut de silenci, trencat per una ovació en record a les víctimes. Abans, l'alcalde ha tornat a llegir el manifest consensuat per l'Ajuntament. Moltes famílies amb nens s'han unit a la mostra de dol.
Balliu ha explicat que s'ha desplaçat fins a l'hospital Josep Trueta de Girona per visitar els ferits. Tots els infants que continuen ingressats han evolucionat favorablement i ja estan a planta. L'alcalde ha detallat que el menor de 9 anys ingressat a l'hospital Parc Taulí de Sabadell està pendent d'una intervenció quirúrgica però "no es tem per la seva vida".
L'Ajuntament de Caldes ha comprovat que el propietari del restaurant no havia fet els tràmits per demanar permís municipal per tenir el castell inflable, una autorització obligatòria segons la normativa. L'amo hauria hagut de comunicar-ho al consistori, aportar un informe d'un enginyer acreditant que tot estava en regla i el comprovant de l'assegurança. No havia demanat llicència municipal per a l'inflable accidentat ni tampoc per a cap d'anterior.
Salvador Balliu no descarta obrir un expedient administratiu i ha afegit que no consta cap sanció prèvia per tenir l'atracció de forma irregular. "Els ajuntaments
petits quedem desbordats amb mil temes de disciplina urbanística i de neteja, i no podem donar abast, segurament si s'hagués detectat en el seu moment i s'hauria fet actuació com s'hauria fet en moltes altres actuacions", ha justificat.
L'alcalde ha reiterat que l'equip de govern vol que el restaurant estigui tancat fins que acabi la investigació. Si el propietari obre, estudiaran quines opcions tenen a nivell municipal. "Com a ajuntament estudiarem totes les actuacions possibles", ha conclòs.
Minut de silenci a Caldes de Malavella en record a la nena morta per l'accident a l'inflable
Societat
L'alcalde assegura que el restaurant mai havia demanat permís municipal, ni per a aquest ni per a cap altre castell
ARA A PORTADA
-
Política Els presidents de la Corona d'Aragó promouen un fòrum de col·laboració a les portes del 29-N Lluís Girona Boffi
-
-
Política Catalunya és «sanchista» i altres pistes de l'últim CEO abans del 29-N Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Colau colla Rufián perquè convenci la direcció d'ERC d'integrar-se al Front Ampli Oriol March
-
Publicat el
08 de maig de 2017 a
les 18:32
Et pot interessar
-
Societat
El catolicisme catalanista escenifica complicitat amb l’ala progressista de Església espanyola
-
Societat
Les plataformes d'usuaris de Rodalies se sumen a la vaga general amb la «mobilitat digna» com a reclam
-
Societat
Els inquilins del Bloc Papallona comencen una vaga de lloguers contra l'empresa immobiliària NAD
-
Societat
Barcelona decideix apujar fins a un 150% l'IBI als pisos turístics (mentre prepara la seva desaparició)
-
Societat
Com aconseguir els «bons consum» de 30 euros per comprar a Barcelona: guia pas a pas
-
Societat Matí complicat a l'AP-7: dos accidents provoquen retencions a Garrigàs i Subirats
