Caldes de Malavella ha celebrat a tres quarts de set de la tarda un ple extraordinari arran del tràgic accident a l'inflable, on va perdre la vida una nena de 6 anys i sis infants més van resultar ferits. L'alcalde, Salvador Balliu, ha llegit l'escrit consensuat per tots els grups. "Aquest fet ha colpit fortament el nostre municipi; manifestem el més sentit condol i la nostra consternació, i declarem dol oficial al municipi fins a la mitjanit del 10 de maig", recull el text.
Després de la lectura, i davant l'Ajuntament, unes 300 persones s'han concentrat per guardar un minut de silenci, trencat per una ovació en record a les víctimes. Abans, l'alcalde ha tornat a llegir el manifest consensuat per l'Ajuntament. Moltes famílies amb nens s'han unit a la mostra de dol.
Balliu ha explicat que s'ha desplaçat fins a l'hospital Josep Trueta de Girona per visitar els ferits. Tots els infants que continuen ingressats han evolucionat favorablement i ja estan a planta. L'alcalde ha detallat que el menor de 9 anys ingressat a l'hospital Parc Taulí de Sabadell està pendent d'una intervenció quirúrgica però "no es tem per la seva vida".
L'Ajuntament de Caldes ha comprovat que el propietari del restaurant no havia fet els tràmits per demanar permís municipal per tenir el castell inflable, una autorització obligatòria segons la normativa. L'amo hauria hagut de comunicar-ho al consistori, aportar un informe d'un enginyer acreditant que tot estava en regla i el comprovant de l'assegurança. No havia demanat llicència municipal per a l'inflable accidentat ni tampoc per a cap d'anterior.
Salvador Balliu no descarta obrir un expedient administratiu i ha afegit que no consta cap sanció prèvia per tenir l'atracció de forma irregular. "Els ajuntaments
petits quedem desbordats amb mil temes de disciplina urbanística i de neteja, i no podem donar abast, segurament si s'hagués detectat en el seu moment i s'hauria fet actuació com s'hauria fet en moltes altres actuacions", ha justificat.
L'alcalde ha reiterat que l'equip de govern vol que el restaurant estigui tancat fins que acabi la investigació. Si el propietari obre, estudiaran quines opcions tenen a nivell municipal. "Com a ajuntament estudiarem totes les actuacions possibles", ha conclòs.
Minut de silenci a Caldes de Malavella en record a la nena morta per l'accident a l'inflable
L'alcalde assegura que el restaurant mai havia demanat permís municipal, ni per a aquest ni per a cap altre castell
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de maig de 2017 a les 18:32
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica