La farmacèutica Moderna ha anunciat aquest dimarts que està preparant una vacuna combinada contra la Covid i la grip que també immunitzarà contra el virus respiratori sincicial, un dels virus respiratoris comuns. Es tracta d'una vacuna prevista com a dosi de reforç anual.
En segon lloc, la farmacèutica també ha posat en marxa un programa per desenvolupar una segona vacuna, aquesta contra els quatre coronavirus humans endèmics que es coneixen. Tot i que no són tan coneguts, són una causa important de malalties respiratòries a tot el món i causen entre el 10 i el 30% de les infeccions respiratòries en adults.
"Ens complau afegir un candidat a vacuna respiratòria combinada contra tres de les principals causes de malaltia respiratòria en adults majors i una vacuna contra els quatre coronavirus humans endèmics com a part de la nostra estratègia per fer front a la important càrrega mundial d'infeccions respiratòries", ha dit el president de Moderna, Stephen Hoge.
L'objectiu de la farmacèutica, segons ha explicat Hoge, és poder combinar "moltes d'aquestes malalties respiratòries en una única vacuna de reforç anual" i reduir així la "morbiditat i mortalitat" elevada que causen els virus respiratoris.
[plantillacoronavirus]
Moderna prepara una vacuna combinada contra la Covid i la grip
La farmacèutica treballa també en un tractament contra els quatre coronavirus humans endèmics que es coneixen
- La vacuna de Moderna -
- Josep M Montaner
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de març de 2022 a les 19:15
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
