Pere Mir i Puig, un dels grans mecenes del món científic a Catalunya, va morir divendres als 97 anys a Barcelona. Mir era doctor en Ciències Químiques i es va dedicar a la investigació, síntesi i fabricació de productes químics, i a la promoció de diverses empreses i patents. El 2002 va crear la fundació Cellex, que ha liderat en els darrers anys les aportacions del sector privat al progrés científic de Catalunya.
Alguns projectes que ha finançat són l'Institut de Ciències Fotòniques, el Centre de Recerca Biomèdica de la Universitat de Barcelona, l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), l'Institut d'Oncologia Vall d'Hebron, i el programa CiMs+CELLEX de beques per alumnes de batxillerat especialitzat en ciència i matemàtiques. La seva feina va ser reconeguda amb diversos guardons. Va rebre la Creu de Sant Jordi el 1993, el Premi Nacional de Recerca de Catalunya el 2011 i la medalla d'or de l'Ajuntament de Barcelona amb el guardó al Mèrit Científic el 2013.
Entre els projectes que va finançar, destaca l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), al qual va fer una aportació de 16 milions d'euros el 2010, que va ser la donació privada més gran mai feta per un mecenes científic a Espanya.
La fundació Cellex va ser el vehicle que va canalitzar la contribució de Mir no només a la ciència i la recerca, sinó també a l'educació, amb la creació del programa de beques CiMs+Cellnex per a alumnes de batxillerat especialitzat en ciències i matemàtiques. De perfil molt discret, es calcula que, entre 2004 i 2010, la seva fundació va finançar amb 62 milions d'euros diferents instituts científics.
Mor als 97 anys Pere Mir, un dels grans mecenes del món científic a Catalunya
Va rebre la Creu de Sant Jordi, el Premi Nacional de Recerca de Catalunya i la medalla d'or de l'Ajuntament de Barcelona amb el guardó al Mèrit Científic
ARA A PORTADA
-
L'escorcoll a l'IRTA-CReSA augmenta la pressió al Govern per la crisi de la pesta Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees Lluís Girona Boffi
-
-
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9 Redacció
-
Publicat el 12 de març de 2017 a les 21:57
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 19 de desembre: tornen els núvols
-
Societat
Busquen una nena de cinc anys que el pare no va retornar a la mare
-
Societat
Vuit de cada deu alumnes de la Catalunya Nord no té contacte amb el català
-
Societat
Barcelona diu que no li «pertoca» oferir una resposta a les persones desallotjades del B9 de Badalona
-
Societat
Convoquen vaga de mestres i professors per a l'11 de febrer
-
Societat
Les dones dediquen una hora més al dia que els homes a la cura dels nens i la llar
